Besvarat

Kan ej ta emot MMS från Telia

Hej, 

Jag får inga MMS från Telia. Det är inte så att de inte går att ladda ned, de kommer inte fram över huvudtaget. Jag har ett annat abonnemang med Tele 2 och det fungerar utan problem. Jag har heller inget problem att skicka MMS från Hallon till Telia. Det funkar utan problem. Jag har provat att nollställa inställningarna och kontrollerat alla inställningar och det ser korrekt ut. Är rådlös just nu och problemet är mkt irriterande. 

Mvh Tommy 

icon

Bästa svar av Axel 2 January 2020, 09:20

Visa original

3 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @ekatoen,

I fall när det kommer till att ta emot SMS, MMS eller samtal så har den mottagande parten (du, i detta fall) ingen möjlighet att felsöka vad problemet kan bero på, utan det är den utgående parten (personen som skickar SMS, MMS eller gör samtalet) som behöver kontakta sin operatör för att se vad problemet kan bero på, Telia i detta fallet. 

Om du hade haft problem med att skicka MMS så hade vi kunnat kika på det, men i fallet som detta när dina MMS skickas utan problem så ser allting grönt ut från vårt håll. Personen som försöker skicka MMS till dig kan dock absolut pröva att t.ex nollställa nätverksinställningarna som du har gjort. 

Hej! Vi har samma problem som beskrivs av “ekatoen” ovan (https://forum.hallon.se/teknisk-support-5/kan-ej-ta-emot-mms-fraan-telia-5714) och har testat med flera hallon- och telia-mobiler, det är bara de med hallonabbonnemang som inte kan ta emot MMS från just Telia. Har talat med Telias tekniker (inte bara first line support) och de har aktivt felsökt sin ände utan att hitta fel. SMS funkar, inte MMS. Inställningar för MMS etc i telefonerna är dubbelkollade i båda ändar.  Kan ni vara snälla och kolla upp och felsöka även hos er istället för att repetera något i stil med svaret ni gav till “ekatoen”?

Hej, 

Mitt problem låter identiskt med Familjen Sundsvalls. Jag har en teori att det är specifikt Telia kontantkort som inte är kompatibelt, men inte fått något konkret svar från endera operatör.

Hälsar Tommy 

Svara

Static Template