Fråga

Kan inte skicka sms

• Nykomling
  • 2 kommentarer

Hej, får “fel 38” när jag försöker skicka sms, det går dock att ta emot sms och ringa. jag använder sony xperia

5 svar

Hejsan @Oas!

Välkommen till forumet, kul att du hittat hit!:grinning:

Känner inte igen det felmeddelandet, skulle rekommendera dig att kontakta Sony för att ta reda på vad “fel 38” betyder. Även att testa simkortet i en annan telefon för att se om det fungerar då. 

Ha en fortsatt fin dag! 

Nej, det står specifikt "Det gick inte att skicka meddelandet med hallon, fel 38"

Alltså är det fel på nätverket, för jag kan inte skicka meddelanden på min gamla mobil heller. 

Användarnivå 5
Emblem +5

Nej, det står specifikt "Det gick inte att skicka meddelandet med hallon, fel 38"

@Oas prova att Ta bort ett annat meddelandeprogram, t.ex. Truecaller, whatsapp osv. Och sedan starta om mobilen.

@Oas prova att Ta bort ett annat meddelandeprogram, t.ex. Truecaller, whatsapp osv. Och sedan starta om mobilen.

Jag har nyligen fabriksåterställt mobilen för att åtgärda problemet, men det går fortfarande inte att skicka. I messages appen står det att“chattfunktioner är inte tillgängliga för den här enheten” har det med att göra?

@Oas  Är det vanliga sms som inte fungerar? Eller är det via en app du försöker skicka meddelanden? 

Svara