Privat
Företag
Besvarat

Kan man vidarebefodra samtal till ett annat nummer?

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Kan jag vidarebefordra samtal till mitt hallon nummer till mitt arbetsnummer? Mitt arbetsnummer är tele2. Går det?
Vänliga Hälsningar,
JP

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Anonymous 16 December 2018, 08:14

Visa original

10 svar

Ja det går

Vidarekoppla alla samtal
**21* telefonnummer #
Avaktivera ##21#

När du inte svarar
**61* telefonummer ** hur många sek innan vidarekoppl. 5-30 #
Avaktivera ##21#

Ej nå bar
**62* telefonnummer #
Avaktivera ##62#
Kollar ni upp att det nummer som samtalen vidarebefordras till ägs av mig? Om inte är det en risk för att kontot hackas.
Det är bara ägaren eller den som har tillgång till telefonen som kan vidarekoppla numret om ni tänker på reportaget på bla SVT kan INTE Hallons kundtjänst lägga in vidarekopplingar.
Enligt Tor på hallon, i en annan tråd, så erbjuder hallon i dagsläget inte vidarekoppling alls.

https://forum.hallon.se/abonnemang-kontantkort-14/vidarekoppla-telefon-2010
Det gör dom men inte från kundtjänst testa får du se.

Att dom inte kan vidarekoppla från kundtjänst påverkar inte att man inte alls kan använda tjänsten. Slår man in koderna manuellt eller via telefonen meny funkar det utmärkt.
Ok tack. Då var det ju egentligen ett förvirrande svar från Tor på Hallon.
Japp har påpekat det till Hallons kundtjänst också när de sa att det funkar men inte från kundtjänst, att det är väldigt tokigt svar.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej på er! :)

Det stämmer att vidarekoppling fungerar om en har funktionen direkt i mobiltelefonen, däremot kan vi inte som en del andra operatörer administrera vidarekopplingar i våra interna system. Därav behöver en ordna det på egen hand.

Ber om ursäkt för missförståndet & lägger in ett förtydligande i den tidigare tråden. 👍
Problemet är mer ert än kunden för vissa kunder är detta så pass viktigt att man byter operatör så det lite synd att ni ger det svaret.
Användarnivå 6
Emblem +8
Problemet är mer ert än kunden för vissa kunder är detta så pass viktigt att man byter operatör så det lite synd att ni ger det svaret.

Ja absolut, såklart ska vi se till att vara tydligare i kommunikationen framöver!

Kommentera