Köpa telefon till ditt befintliga nummer

• 9 april 2019
  • 1 svar
  • 3134 visningar
Köpa telefon till ditt befintliga nummer
Användarnivå 6
Emblem +8
  • Community Manager
  • 1792 kommentarer

Du har väl inte missat att vi uppdaterat vår hemsida under förra veckan? Tidigare när du har velat köpa en ny telefon till ditt befintliga abonnemang har vi tyvärr inte kunnat erbjuda den bästa lösningen - men nu är det ändring på det!💃

Från och med nu är det bara några enkla klick iväg på vår hemsida, och nedan ser du en guide för hur du går till väga i det nya flödet.

Börja med att gå in på hallon.se/mobiler (klicka här)

Därefter går du till den mobiltelefon du är intresserad av, och klickar på "Läs mer och beställ"

6cb9d9f7-8d28-4d5b-b89a-19e0a0387760.png

Välj sedan färg på telefonen (här får du också information om lagerstatus på telefonen)

34be7822-fc3e-4638-ae2b-200d8e052c0f.png

Därefter markerar du att du vill köpa mobiltelefonen tillsammans med ditt befintliga abonnemang hos oss

95ed8cd3-2d18-4e98-84d4-9eabe6c40629.png

Nästa steg blir att logga in på Mina sidor, antingen med hjälp av ditt BankID eller med dina inloggningsuppgifter (användarnamn och lösenord)

06b1a0b8-921b-4c22-ba0a-476c9cbb890e.png

När du är inloggad kommer du få välja vilket abonnemang du vill koppla telefonen till. Det ser ut enligt nedan. Har du exempelvis ett mobilabonnemang 100GB för 349:-/månad, och väljer en iPhone 6S 32 GB för 150:-/månad, blir din nya månadskostnad 499:-/månad.

Fortsatta dragningar kommer att göras från samma kort som tidigare och betalningen för mobiltelefonen sker separat via en faktura. Fakturan skickas via mejl från vår partner Arvato en gång per månad. Vill du betala denna kostnad med autogiro, ser du hur du går till väga här.

När du betalar med autogiro slipper du även faktureringsavgiften.

24cc8bb4-eeb7-4119-bd18-1b02b2a9196e.png

Sedan är det bara klicka på köp, så är allting klart. Leveranstiden på en telefon som finns i lager är 2-5 dagar. ⚡

1 svar

Hej! När jag ska beställa en iPhone XS på detta sättet står det att det ´´inga aktiva abonnemang på detta konto´´ varför står det så när jag har ett abonnemang hos er som är aktivt? hur löser jag detta? 😥

Svara