Fråga

Kontrollerat PIN fel ändå

Min mobil gjorde en omstart. När jag skulle logga in med pin koden säger mobilen att den är fel. Jag har definitivt inte ändrat pinkoden. Jag har kollat pinkoden både på hemsidan och på simkortets “kontokort” där sim satt fast. Det står samma pin på båda ställena som jag skriver in på mobilen. Det borde inte kunna hända men nu har det gjort det.

Prövar tredje gången nu: Den ger mig två försök till. Säger fel pin varje gång. Jag fortsätter tills den ber om puk så får vi se.

Konstigt. Mobilen ger flera försök men PIN, den säger “försök igen om 30 sekunder”. Den frågar inte efter PUK.

Blir tokig på detta. SIM kortet är nytt, jag har ändå kunnat använda det några dagar utan problem, och även då loggat in med PIN när så krävts, utan problem. Men nu, efter senaste omstarten, går det alltså inte.

Kan något vara fel på det nya SIM kortet? Jag är väldigt beroende av att få detta att fungera NU.

Hälsningar Helena

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +1

Är du säker på att det inte är MOBILENS kod den frågar efter? SIM-kortet ger aldrig meddelandet om att man ska försöka igen om 30 s.

Tack! Ja så var det, jag visste inte att mobilen använde uttrycket "pin-kod" för mobillåset

/Helena

Användarnivå 6
Emblem +1

Tack! Ja så var det, jag visste inte att mobilen använde uttrycket "pin-kod" för mobillåset

/Helena

Skönt att det löste sig så enkelt.

Svara

Static Template