Låst simkort

Sonen har bytt pinkod på sim-kortet och nu kommer han inte ihåg koden och telefonen är låst. Vi försökte låsa upp med puk-koden men då kom det upp att vi skulle skriva ett lösenord. Vad är det?

5 svar

Startat om mobilen som efterlyser en 6-sifrig SIM kod.
Var finner jag den?
Har endast haft en 4-siffrig kod
Tack
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Fritte! 😊
Välkommen till forumet.

Vad konstigt! Det låter nästan som att telefonen ber om en lösenkod, denna väljer du på egen hand när du installerar telefonen. Har du möjlighet att ladda upp en skärmdump här så vi på forumet kan se hur det ser ut exakt?
Användarnivå 6
Emblem +8
Startat om mobilen som efterlyser en 6-sifrig SIM kod.
Var finner jag den?
Har endast haft en 4-siffrig kod
Tack

@Alex06 - ni verkar ha samma utmaning. Har även du möjlighet att ladda upp en skärmdump?

Det låter som att det är en skärmlåskod och denna väljer en själv i mobiltelefonen.

Vi har samma problem, telefonen frågar efter en sexsiffrig kod.

Vad göra?

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Lars_I 

Precis som nämnt ovan i tråden så är det där en PIN-kod för själva mobilen, inte SIM-kort. Det är specifikt för din mobil och finns inte hos oss. Utan det du har tillhanda via oss är PIN & PUK-koderna som finns på Mina Sidor. 

Om det är så att ni inte kan koden för själva mobilen bör ni kontakta tillverkaren av mobilen för att se ifall det finns något som går att göra kring det. Det är dessvärre ingenting vi på hallon kommer kunna hjälpa till med då det inte är kopplat till abonnemanget.

Svara

Static Template