Besvarat

min mobil startar inte

hej min mobil bara dog o ´ch kan inte sättas på jag laddade den på morgonen sen så giock den inte på efter jag suttit på laddaren jag undrar om du kan hjälpa mig snabb eller måste man lämna in den den i hallon för har garanti? vill hs svar snabbt tack

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Linnea 17 September 2018, 12:18

Visa original

7 svar

Användarnivå 2
Emblem +7
@magnus12 Har jag också upplevt någon gång. Det har t.o.m. hänt att den inte gick att stänga av!
Vad jag gjorde var att ta ur laddaren, ta ur kortet och ta ur batteriet. Se'n starta upp utan kort o.s.v.

Nu går det ju inte att plocka ur batteriet på alla mobiler enkelt, men går det, så testa. Annars testa de två första stegen. Ibland finns det speciella "gömda" funktioner i många mobiler; så att man kan hålla inne några knappar medan sätter in laddkabeln eller annat. Kolla på nätet eller i manualen.

Är det oerhört tidskritiskt, så finns det på en del orter ett före tag som heter Save. De fixar det mesta när det gäller iPhone iaf. Men hur det då blir med garantin hos Hallon vet jag inte Här kan du hitta Save nära dig: Save mobilreparationer

Man kan också tvångsstarta dem: för Iphone, Ipad och Ipod Touch gör du detta genom att hålla inne hem- och strömknapparna samtidigt i mellan 5 och 15 sekunder. Räkna med att det kan ta en stund innan den kommer igång. 2-10 minuter sägs det.

Jag skulle testa tvångsstarten först dock. Annars får vi hoppas du får svar från Hallon om garantin om du väljer Save. Worst Case är väl att du får skicka in den-.

Lycka till.
hej har en Iphone 8 och ska man hålla in hemknappen o stängknappen i 2-10minuter ?
Användarnivå 2
Emblem +7
@magnus12
Läste detta:
  • På iPhone X, iPhone 8 eller iPhone 8 Plus: Tryck och släpp snabbt volymhöjningsknappen. Tryck på och släpp snabbt volymsänkningsknappen. Därefter håller du ned sidoknappen tills du ser Apple-logotypen.
Länk: Startar ej
Användarnivå 2
Emblem +7
Här var det mer:

Annan text:

Tryck på volym upp, sedan volym ner, och tryck till sist och håll inne sidoknappen tills telefonen startar om. Du behöver trycka förhållandevis snabbt.

Hoppas något funkar.
Användarnivå 2
Emblem +7
@magnus12 Funkade något av det?
nej men vet du hur man lämnar in den i garanti?
Användarnivå 6
Emblem +8
nej men vet du hur man lämnar in den i garanti?

Hej!

Du kan läsa om hur du lämnar in din telefon här.

Ha det fint!

Svara

Static Template