Besvarat

Mitt internet fungerar inte

  • 3 januari 2020
  • 1 svar
  • 178 visningar

Hej! Varför har jag inte Internet ute på både abonnemangen? Det har varit så nu i 2 månader

icon

Bästa svar av Axel 7 januari 2020, 13:04

Hejsan @Normik

Oj, så ska det inte alls vara. Jag kommer självklart att hjälpa dig! 

Är det bredband- eller mobilabonnemang som det gäller? Har du prövat någon egen felsökning för detta? 

Det jag skulle börja med att rekommendera är att starta om enheterna, du kan också pröva att sätta på flygplansläge i ca. 10-15 sekunder och pröva att stänga av mobildata lika länge. Skulle det inte hjälpa kan du också nollställa nätverket. (om det är mobiler det gäller) Du kan också pröva att se om ditt SIM-kort funkar i en annna enhet eller om problemet upprepas där. 

Du kan också prova att göra en hard-reset av enheten genom att ta t.ex baksidan av ett örhänge eller en tandpetare och klicka ner knappen på baksidan av routern. (Om det gäller ett bredband)

Är det bara surf som krånglar och SMS & samtal funkar utan problem, eller är det hela abonnemanget som strular?

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Normik

Oj, så ska det inte alls vara. Jag kommer självklart att hjälpa dig! 

Är det bredband- eller mobilabonnemang som det gäller? Har du prövat någon egen felsökning för detta? 

Det jag skulle börja med att rekommendera är att starta om enheterna, du kan också pröva att sätta på flygplansläge i ca. 10-15 sekunder och pröva att stänga av mobildata lika länge. Skulle det inte hjälpa kan du också nollställa nätverket. (om det är mobiler det gäller) Du kan också pröva att se om ditt SIM-kort funkar i en annna enhet eller om problemet upprepas där. 

Du kan också prova att göra en hard-reset av enheten genom att ta t.ex baksidan av ett örhänge eller en tandpetare och klicka ner knappen på baksidan av routern. (Om det gäller ett bredband)

Är det bara surf som krånglar och SMS & samtal funkar utan problem, eller är det hela abonnemanget som strular?

Svara