Besvarat

Mitt nya SIM-kort funkar inte

Ny kund hos er. Fick precis mitt SIM-kort som ska ha ett tillfälligt nummer i väntan på nummerflytt. Pengar har dragits för september och enligt "Mina sidor" ska det vara aktivt.
Jag har prövat SIM-kortet i 2 telefoner utan att det funkar.

Taskigt första intryck kan jag väl säga. Vad gör jag?
icon

Bästa svar av Linnea 4 september 2018, 16:08

Hejsan @Mackan!

Välkommen till forumet, kul att du har hittat hit (även om det är under tråkiga omständigheter).

Vad märkligt att simkortet inte fungerar. Vad får du för felmeddelande i telefonen, och vad använder du dig av för mobiltelefoner?

Ditt simkort står nämligen som aktivt, så det ska fungera för dig. Har du provat på olika platser så det inte är täckningen som strular?
Visa original

17 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Mackan!

Välkommen till forumet, kul att du har hittat hit (även om det är under tråkiga omständigheter).

Vad märkligt att simkortet inte fungerar. Vad får du för felmeddelande i telefonen, och vad använder du dig av för mobiltelefoner?

Ditt simkort står nämligen som aktivt, så det ska fungera för dig. Har du provat på olika platser så det inte är täckningen som strular?
Hej. Har exakt samma problem. Telefon hittar inget SIM kort öht. Samtidigt har numret slutat fungera hos tidigare operatör.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej. Har exakt samma problem. Telefon hittar inget SIM kort öht. Samtidigt har numret slutat fungera hos tidigare operatör.

Hejsan @Larsst!

Har du möjlighet att besvara samma frågeställning som ovan? Samt kika om din mobiltelefon är operatörslåst?
Jag fick hjälp via chatten. I mitt fall verkar det vara simkortet som var trasigt
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag fick hjälp via chatten. I mitt fall verkar det vara simkortet som var trasigt

Oj då, vad märkligt att det var så! Jag ber verkligen om ursäkt för strulet.

Men vad skönt att det löste sig för dig!
Har samma problem. Får upp att mobilen inte hittar något simkort alls när det sitter i, använder en One plus 5t
Användarnivå 6
Emblem +8
Har samma problem. Får upp att mobilen inte hittar något simkort alls när det sitter i, använder en One plus 5t

Ajdå! Vad tokigt. Har du testat om kortet funkar i en annan telefon?
Det andra simkortet funkar i båda dom olika facken så tror inte det är problemet
Användarnivå 6
Emblem +8
Det andra simkortet funkar i båda dom olika facken så tror inte det är problemet

Okej, dåså! 🙂

Har du testat ha bara simkortet från oss i, och i båda luckorna?
Yes testat alla kombinationer med bara ett i olika eller två och olika fack men de vill ej
Användarnivå 6
Emblem +8
Yes testat alla kombinationer med bara ett i olika eller två och olika fack men de vill ej

Hmm.. Kan du söka efter hallon som operatör manuellt?
Inte vad jag vet
Användarnivå 6
Emblem +8
Inte vad jag vet

Det ska du kunna göra under inställningar i telefonen. Alltså att du manuellt söker efter en operatör och väljer den du vill ansluta till. 🙂
Det funka inte och simkortet funka även inte i en annan mobil
Användarnivå 6
Emblem +8
Det funka inte och simkortet funka även inte i en annan mobil

Är det ditt första simkort från oss?
Jaa
Användarnivå 6
Emblem +8
Jaa

Superkonstigt! Om du kontaktar vår kundservice får vi beställa ut ett nytt simkort åt dig kostnadsfritt helt enkelt. 🙂

Svara

Static Template