Fråga

Mitt Wi-Fi med mobilt bredband funkar inte


Jag har ett lantställe där jag har en TP-link Router (4G LTE Router) och ett simkort från Hallon (mobilt bredband). 
Jag fyllde på kortet igår kväll, vilket jag har dubbelkollat på Mina sidor. 
Rotern är omstartad 5 gånger. Alla symboler som ska lysa på routern lyser. 

Våra mobiler kopplar upp direkt mot vårt wi-fi om vanligt, men det finns inget internet. Detta bekräftas via TP-link app. 

 

 


2 svar

Hej Paula, vi har exakt samma problem (och samma router). Har testat allt flera gånger, omstart osv. Inget fungerar. Får bara svar om att “Din surf är slut”. Skönt att det verkar vara ett tekniskt fel hos Hallon och inte i vår router, men jobbigt när det inte fungerar som det ska :rage:

Har anmält ett felärende, får se när de kan svara…..

(har också kollat Mina sidor och där står det 200 Gb)

Halloj i tråden!

Beklagar verkligen att ni stött på problem med bredbanden. :disappointed:

Jag har en misstanke att SIM-kortet kan vara boven i detta, eller närmare sagt SIM-kortets PIN-kod. Testa att gå in på er routers gränssnitt och ange PIN-koden alternativt stäng av PIN-koden för SIM-kortet genom en mobil. Det finns en guide här på forumet hur man gör det.

Hojta gärna till om det inte hjälpte så hjälper jag undersöka detta vidare. :blush:

Svara


Static Template