Besvarat

MMS???

Hejsan! Skaffade Hallon häromdagen men lyckad inte få MMS att fungera. Har en 1 år gammal Samsung J6. Någon som vet vad som fattas?
icon

Bästa svar av Linnea 4 September 2018, 08:15

Visa original

10 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Vonna!

Välkommen till vårt forum, vad kul att du har hittat hit! 😊

Jag har här skrivit en artikel för hur du ställer in dina inställningar för MMS: Surf & MMS-inställningar

Ha en kanonfin dag!
Det går inte att sända MMS, från mobiltelefonen. Har förut funkat.
Användarnivå 6
Emblem +8
Det går inte att sända MMS, från mobiltelefonen. Har förut funkat.

Hejsan @lena!

Jag har lagt in din fråga i denna tråd från igår där jag besvarat frågan kring MMS.

Ha en superfin dag!
Jag kan inte öppna MMS som skickas till mig. Jag kunde göra detta innan men i sommar måste något hänt för nu kan ja inte öppna upp dem längre. Hur gör jag för att kunna öppna dem?
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag kan inte öppna MMS som skickas till mig. Jag kunde göra detta innan men i sommar måste något hänt för nu kan ja inte öppna upp dem längre. Hur gör jag för att kunna öppna dem?

Hejsan @cattis!

Jag har flyttat in din fråga i denna tråd, då jag tidigare besvarat en fråga gällande SMS. Se gärna över dina MMS-inställningar och återkom om det inte skulle lösa sig.

Ha en trevlig helg!
Jag kan skicka mms men ej ta emot mms. Jag kan inte heller ta emot långa sms med lite smileysar. Detta problem uppkom antagligen för ett par veckor sedan. Innan dess var det inga problem.
Jag har provar att hämta inställningarna på nytt,startat om telefonen, tagit ur och satt i simkortet. Jag har skrivit i alla inställningar manuellt. Vad kan jag göra?
Jag har en xperia xa1
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Älin!

Varmt välkommen till forumet!

Jag har flyttat din fråga till denna tråd, då vi har besvarat den här typen av fråga tidigare.
Kika gärna på ovan svar samt artikel! 🙂

Ha en fortsatt fin dag!
Problemet är att jag har provat allt det ni tipsar om. Jag kan skicka mms men ej ta emot. Jag har provat att sätta i simkortet i en annan telefon, jag har återställt telefonen, jag har lagt in alla apn-inställningar manuellt, men inget fungerar!
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Älin.

Ursäkta det sena svaret.

Märkligt. Vad vi kan göra är att prova med ett nytt SIM-kort, det kan du ordna själv på Mina sidor eller kontakta kundservice per mejl/chatt så får du hjälp där.

Om problemet kvarstår så skulle jag rekommendera att du tar kontakt med mobiltillverkaren då de kan gräva djupare i det hela.

Ha en fin dag!

Svara

Static Template