Besvarat

Mobilen är avaktiverad

  • 4 August 2021
  • 1 svar
  • 14 visningar

 Mitt barnbarn har bytt lösenord men glömt att skriva upp den nya. Nu är mobilen avaktiverad. Kontakta iTunes lär det så i fönstret. Tyvärr finns vi på olika orter så därför kan jag inte se själv vad som står på skärmen. Vad kan jag göra för att få igång mobilen igen?

icon

Bästa svar av Martin 16 August 2021, 15:37

Hejsan @FarfarAlf!

Ber om ursäkt för sent svar! :pray:

Jag antar att du menar att din iPhone inaktiverats pga att skärmlåskoden angetts felaktigt för många gånger? Beroende på inställningarna i din iPhone kan det vara temporärt under en viss tid så att du kan göra ett nytt försök vid ett senare tillfälle, annars behöver din iPhone återställas genom iTunes vilket man helst inte vill göra då man förlorar allt på mobilen om man inte gjort en säkerhetskopia innan.

I detta fall om du fortfarande behöver hjälp att komma igång med mobilen rekommenderar jag att kontakta Apple. Du hittar kontaktinformation till Apple här på deras hemsida om du skrollar ned till “Support för produkter och tjänster”.

Visa original

1 svar

Hejsan @FarfarAlf!

Ber om ursäkt för sent svar! :pray:

Jag antar att du menar att din iPhone inaktiverats pga att skärmlåskoden angetts felaktigt för många gånger? Beroende på inställningarna i din iPhone kan det vara temporärt under en viss tid så att du kan göra ett nytt försök vid ett senare tillfälle, annars behöver din iPhone återställas genom iTunes vilket man helst inte vill göra då man förlorar allt på mobilen om man inte gjort en säkerhetskopia innan.

I detta fall om du fortfarande behöver hjälp att komma igång med mobilen rekommenderar jag att kontakta Apple. Du hittar kontaktinformation till Apple här på deras hemsida om du skrollar ned till “Support för produkter och tjänster”.

Svara


Static Template