Onåbar kundtjänst

• 30 december 2020
  • 0 kommentarer
  • 77 visningar

För 11 dagar sedan kontaktade jag kundtjänst eftersom mitt SIM-kort inte funkar. Efter några dagars väntan kom först ett meddelande om att det var så mycket att göra i kundtjänsten och sen ett nytt några dagar senare med förslaget att jag skulle testa SIM-kortet i en annan telefon, vilket jag gjorde. SIM-kortet fungerade inte där heller. Testade att stoppa i SIM-kortet från den andra telefonen (också ett SIM-kort från hallon) i min telefon och det funkade utan problem. Alltså: problem med SIM-kortet, inte telefonen.

Jag skickade detta till kundtjänst för en vecka sedan och har inte hört något alls sedan dess.

Eftersom jag inte fått någon återkoppling och ni inte har någon kundtjänst på telefon (mycket märkligt för ett företag som lever på att folk använder telefoner) provade jag er chattfunktion. Där hamnade jag på plats 73 och efter en lång tid väntan var jag nere runt plats 10-12. Då startade det hela chatten om, mitt meddelande försvann och jag hamnade på plats 73 igen. Samma sak gjorde jag sen två gånger till innan jag gav upp.

Har nu alltså varit utan telefon i snart två veckor. Detta är dagar då jag betalar för ett abonnemang jag inte kan använda. Att inte kunna få igång någon kommunikation, få svar på frågor man ställt eller nån återkoppling alls gör att man blir rätt frustrerad som kund. Resten av familjen är också kunder hos er men om ni inte fixar till detta omgående kommer jag flytta allt till ett bolag som kanske har sämre priser men i alla fall går att få tag på.

Svar

Var först med att svara!

Svara