Besvarat

operatörs låst

• 13 april 2021
  • 1 svar
  • 88 visningar

Jag tappade bort min mobiltelefon för några veckor sedan och spärrade den. Nu har jag ärvt min sambos IPhone 11 och han har haft Tele2. Jag har beställt ett nytt simkort med samma nummer som jag hade tidigare och satt in i min ”nya” telefon. Jag har startat om telefonen men får ändå ingen täckning? Kan telefonen vara operatörslåst eller beror det på att jag spärrat min förra mobil? Med vänlig hälsning, Elina

icon

Bästa svar av AntonS 13 april 2021, 22:28

Jag tappade bort min mobiltelefon för några veckor sedan och spärrade den. Nu har jag ärvt min sambos IPhone 11 och han har haft Tele2. Jag har beställt ett nytt simkort med samma nummer som jag hade tidigare och satt in i min ”nya” telefon. Jag har startat om telefonen men får ändå ingen täckning? Kan telefonen vara operatörslåst eller beror det på att jag spärrat min förra mobil? Med vänlig hälsning, Elina

Om en mobil är operatörslåst, skulle en text komma upp och eventuellt begära en kod.

Att du låst din förra mobil ska inte påverka annat en just din förra mobil.

Prova att sätta in ett Tele2-kort i den igen, och prova om den fungerar då.

Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +2

Om en mobil är operatörslåst, skulle en text komma upp och eventuellt begära en kod.

Att du låst din förra mobil ska inte påverka annat en just din förra mobil.

Prova att sätta in ett Tele2-kort i den igen, och prova om den fungerar då.

Svara

Static Template