Besvarat

PIN-kod/PUK-kod

Visa ursprungsinlägget

27 svar

Har mobilnummer 079XXXXXX. Telefonen la av och jag matade in min Pinkod, förmodligen fel, varvid jag matade in min Pukkod. Tog ej detta varvid jag upplystes att ange en nu Pinkod. Fungerade ej varvid jag angav min uppgivna kod? Fungerade ej varvid jag anvisades att ta fram Pukkoden av min operatör, alltså Hallon. Gör allt rätt med min befintliga Pukkod ! Hur löser jag problemet ? Skall jag ange ny Pinkod ?

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 4
Emblem +5
Har mobilnummer 079XXXXXX. Telefonen la av och jag matade in min Pinkod, förmodligen fel, varvid jag matade in min Pukkod. Tog ej detta varvid jag upplystes att ange en nu Pinkod. Fungerade ej varvid jag angav min uppgivna kod? Fungerade ej varvid jag anvisades att ta fram Pukkoden av min operatör, alltså Hallon. Gör allt rätt med min befintliga Pukkod ! Hur löser jag problemet ? Skall jag ange ny Pinkod ?

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @lennart-45!

Varmt välkommen till forumet & tack för din fråga!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se här ovanför hur du säkerställer att du har rätt PIN/PUK-kod.

När du slagit in rätt PUK-kod så kommer telefonen be dig att ange en ny PIN-kod.
Denna får du välja helt själv, men måste vara 4 siffrig. Du kan så klart ta den tidigare om du vill.

Ha en fin dag!

Svara

Static Template