Fråga

Problem med uppkoppling till Minecraft Realms

• 7 augusti 2020
  • 1 svar
  • 84 visningar

När jag försöker koppla upp mig till en Minecraft Realm får jag felmeddelandet “Exception: java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host”

Detta händer typ 99 av 100 gånger när jag försöker koppla upp mig. Jag har testat att avinstallera och sedan installera både Minecraft och Java på min dator, men det hjälper inte. Jag har tillåtit “Java(TM) Platform SE binary” i windows brandvägg, men det hjälper inte. Jag har stängt av brandväggen helt men det hjälper inte. Jag har stängt av “IPv4 SPI Firewall” på min “Archer MR200” router, funkar inte heller. Jag har testat att ändra DNS server på “Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)”, funkar inte heller.
Jag har startat om routern och uppdaterat den men det hjälper inte heller.
Om alla ovanstående grejer inte funkar så säger folk på olika forum att det är ens nätverksuppkoppling som inte är bra nog. Jag flyttade från en lägenhet för någon månad sen där mottagningen var tragiskt dålig, jag kunde knappt spela spel online utan att uppkopplingen avbröts. Där jag bor nu har jag inte det problemet längre, förutom i Minecraft just, som har fungerat sämre sen dess.
Jag funderar på om ni kanske kan titta på min uppkoppling på något vis, kan ni fixa något från ert håll? Kanske finns det inställningar på den router jag använder som behöver optimeras. Jag har ingen koll på såna här grejer så det är ganska frustrerande att försöka fixa själv.

Jag vet inte vad jag ska göra, tacksam för all hjälp jag kan få.

1 svar

Hejsan @Stekjue!

Nu är inte jag en expert på Minecraft, men händer detta endast när du försöker koppla upp dig mot en specifik Minecraft Realm eller spelar det inte någon roll vilken Minecraft Realm det är utan detta händer med alla oavsett? Innan du flyttade, kunde du ansluta och spela mot denna Minecraft Realm utan att detta felmeddelande kom?

Min direkta tanke vad som kan orsaka detta är att du har dynamisk IP hos hallon, alltså inte en konstant statisk IP-adress utan en som ändrar sig konstant. Vet inte riktigt hur Minecraft Realms fungerar men om det är så att dom kräver att man har en statisk IP-adress så funkar det tyvärr inte med hallons bredbandsabonnemang. I nuläget erbjuder vi inte statiska IP-adresser, men vår moderoperatör Tre gör det för en slant i månaden ifall det kan vara en lösning på problemet.

Svara