Hej någon som har problem med VoLTE idag? funkar inte på mina abonnemang, Hoppar bara ner på 3G vid samtal.
Bästa svar av Oskar
Visa originalHej någon som har problem med VoLTE idag? funkar inte på mina abonnemang, Hoppar bara ner på 3G vid samtal.
Bästa svar av Oskar
Visa originalHej
Superbra att du flaggar för detta.
Vi har dessvärre upplevt tekniska utmaningar med VoLTE under veckan vilket gör att en del kunder kan ha upplevt en del problem med tjänsten.
Vi är på bollen och som det ser ut nu kommer det vara löst inom kort! Du behöver inte göra någonting aktivt för att det ska bli aktivt igen sedan, utan det ska ske automatiskt.
Tack för ditt tålamod och hojta gärna här i tråden om det skulle vara några fler funderingar.
Ni kanske ska informera eran kundtjänst! chattade med dom tidigare och dom hade inte hört talas om problemet. Utan gav standardsvar (hittar ingen driftstörning) inget intresse av att försöka att ta reda på mer
Hej igen
Det är verkligen bra feedback, givetvis ska man få korrekta och uppdaterade svar oavsett vilken “del” av kundservice man kontaktar.
Trevlig helg!
Hej igen
Jag har ingen mer information i dagsläget mer än att det jobbas på för fullt.
Tack för ditt tålamod i detta och jag kommer givetvis uppdatera dig här i tråden när jag fått klartecken om att tjänsten ska fungera som det ska igen.
Hoppas du får en fin vecka!
Hej!
Har också bekymmret med att VOLTE slutade att fungera helt plötsligt, för ungefär en vecka sedan.
När kan problemet tänkas vara löst?
Mvh
Tommie
Hej igen
Har nu fått information om att problemet vi upplevt ska vara åtgärdat.
Jag ber återigen om ursäkt för strulet och hoppas allting fungerar som det är tänkt framöver.
God jul på er
Hej samma problem har dykt upp igen VoLTE funkar ej är det något ni är medvetna om…..
Hej samma problem har dykt upp igen VoLTE funkar ej är det något ni är medvetna om…..
God morgon
Kikade med IT samt Tre och det var inget som hade flaggats hos dom, men vi håller utkik ifall det kommer in mer. Återkommer med eventuella uppdateringar.
Hur löste ni det förra gången? Mitt nummer flyttades från Tre inatt till er, funkade innan med Tre..
Hur löste ni det förra gången? Mitt nummer flyttades från Tre inatt till er, funkade innan med Tre..
Vi vet inte än ifall problemet du upplever med VoLTE upplevs av andra också, så vi undersöker det just nu samt se om det finns någon röd tråd i sånt fall. Förra gången förstår jag det som att det var ett problem som behövde åtgärdas med en hotfix då det påverkade flera och roten till problemet var detsamma.
Efter nummerflytten inatt, har du startat om din mobil? Brukar vara nödvändigt efter en nummerflytt för att alla funktioner ska hoppa igång. Vad har du för mobil annars?
Start om flera gånger samt stängt av och på VoLTE flera gånger har iphone 11 pro,
Testa att nollställa nätverket för att se om det hjälper. Du gör det inne på Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk. Obs! Sparade WiFi-lösenord raderas.
Funkade inte hoppar bara över till 3G vid samtal måste ju vara något problem i era system..
Hej någon som har problem med VoLTE idag? funkar inte på mina abonnemang, Hoppar bara ner på 3G vid samtal.
Hej,
Jag har haft problem med detta i en månad. Kundservice skulle skicka mitt ärende till teknisk support hos 3 och det va två veckor sedan. Inte hört något alls!
Hej,
Jag har haft problem med detta i en månad. Kundservice skulle skicka mitt ärende till teknisk support hos 3 och det va två veckor sedan. Inte hört något alls!
Bra att flera hör av sig så någon på Hallon orkar bry sig om problemet, kundtjänsten via chatt imponerar inte dom gånger man har haft med dom att göra. Fått bättre feedback via forumet av Hallon personal…..
Lyckades komma in i lite djupare inställningar och som du ser under “is_ims_voice_supported = 0” står just för att det inte är aktivt i nätverket (simkortet/abonemanget)
Tex kan jämföras med ovan bild “is_emerg_bearer_supported” = 1
DVS Det är godkänt att ringa 112 oavsett nät
Jag var precis i kontakt med vår IT avdelning och tog era abonnemang som exempel för att kika på detta, men provisioneringen för VoLTE är satt till aktiv på båda era abonnemang. Det verkade som att det hade gjorts uppdateringar i systemet nyligen som kan ha satt igång VoLTE i era abonnemang igen. Kan ni kika om det fungerar nu?
Hej Martin, tack för att du kollar på det
Tyvärr samma problem, vanligtvis när man går in på “inställningar → allmänt → om och sedan trycker på “operatör 3SE 41.0” så ska det visa “IMS-Status Röst och SMS” men det gör det fortfarande inte.
Dubbelkollade så att “4G, VoLTE PÅ” är aktiverat men det är tyvärr samma problem.
Jag var precis i kontakt med vår IT avdelning och tog era abonnemang som exempel för att kika på detta, men provisioneringen för VoLTE är satt till aktiv på båda era abonnemang. Det verkade som att det hade gjorts uppdateringar i systemet nyligen som kan ha satt igång VoLTE i era abonnemang igen. Kan ni kika om det fungerar nu?
Hej! nej det funkar fortfarande inte….
Hej Martin, tack för att du kollar på det
Tyvärr samma problem, vanligtvis när man går in på “inställningar → allmänt → om och sedan trycker på “operatör 3SE 41.0” så ska det visa “IMS-Status Röst och SMS” men det gör det fortfarande inte.
Dubbelkollade så att “4G, VoLTE PÅ” är aktiverat men det är tyvärr samma problem.
Ingen orsak - tråkigt dock att det inte hoppade igång. Jag antar att du även testade starta om din enhet i samband med detta? Om inte kan det vara bra att göra det för att se om det hjälper mobilen ta emot dom nya provisioneringerna.
Precis gjort en en omstart tyvärr är samma problem kvar, ni kan inte testa att stänga av VoLTE och sedan sätta på det manuellt för abonemanget ?
Precis gjort en en omstart tyvärr är samma problem kvar, ni kan inte testa att stänga av VoLTE och sedan sätta på det manuellt för abonemanget ?
också startat om hjälper ej
Typiskt - självklart ska inget vara lätt på en fredag.
Kan ni återkomma till mig i ett privatmeddelande med exempel på när ni satte igång VoLTE samt ringde ett samtal? För att få ett så bra exempel som möjligt kan ni börja med att stänga av VoLTE i 15 minuter och sen sätta igång det och ringa ett samtal.
Skicka gärna också vilken mobil, modell samt mjukvaruversion ni har då det kan komma tillhands.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.