hallon
Besvarat

Problem med VoLTE


Användarnivå 4
Emblem +6
  • Geni
  • 114 kommentarer

Hej någon som har problem med VoLTE idag? funkar inte på mina abonnemang, Hoppar bara ner på 3G vid samtal.

icon

Bästa svar av Oskar 19 December 2019, 15:10

Visa original

24 svar

Användarnivå 4
Emblem +5

Hej igen @308 och @Tompza!

Har nu fått information om att problemet vi upplevt ska vara åtgärdat. 

Jag ber återigen om ursäkt för strulet och hoppas allting fungerar som det är tänkt framöver.

God jul på er :blush:

Användarnivå 4
Emblem +6

Hej någon som har problem med VoLTE idag? funkar inte på mina abonnemang, Hoppar bara ner på 3G vid samtal.

 

Hej,

 

Jag har haft problem med detta i en månad. Kundservice skulle skicka mitt ärende till teknisk support hos 3 och det va två veckor sedan. Inte hört något alls!

 

Bra att flera hör av sig så någon på Hallon orkar bry sig om problemet, kundtjänsten via chatt imponerar inte dom gånger man har haft med dom att göra. Fått bättre feedback via forumet av Hallon personal…..

Användarnivå 4
Emblem +5

Hej igen @308!

Det är verkligen bra feedback, givetvis ska man få korrekta och uppdaterade svar oavsett vilken “del” av kundservice man kontaktar.

Trevlig helg!

Hej!

Har också bekymmret med att VOLTE slutade att fungera helt plötsligt, för ungefär en vecka sedan.

När kan problemet tänkas vara löst?

Mvh

Tommie 

Användarnivå 4
Emblem +6

Hej samma problem har dykt upp igen VoLTE funkar ej är det något ni är medvetna om….. 

Hej samma problem har dykt upp igen VoLTE funkar ej är det något ni är medvetna om….. 

God morgon @308!

Kikade med IT samt Tre och det var inget som hade flaggats hos dom, men vi håller utkik ifall det kommer in mer. Återkommer med eventuella uppdateringar. :slight_smile:

Användarnivå 4
Emblem +6

Hur löste ni det förra gången? Mitt nummer flyttades från Tre inatt till er, funkade innan med Tre..

 

Hur löste ni det förra gången? Mitt nummer flyttades från Tre inatt till er, funkade innan med Tre..

Vi vet inte än ifall problemet du upplever med VoLTE upplevs av andra också, så vi undersöker det just nu samt se om det finns någon röd tråd i sånt fall. Förra gången förstår jag det som att det var ett problem som behövde åtgärdas med en hotfix då det påverkade flera och roten till problemet var detsamma.

Efter nummerflytten inatt, har du startat om din mobil? Brukar vara nödvändigt efter en nummerflytt för att alla funktioner ska hoppa igång. Vad har du för mobil annars?

Användarnivå 4
Emblem +6

Start om flera gånger samt stängt av och på VoLTE flera gånger har iphone 11 pro,

Start om flera gånger samt stängt av och på VoLTE flera gånger har iphone 11 pro,

Testa att nollställa nätverket för att se om det hjälper. Du gör det inne på Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk. Obs! Sparade WiFi-lösenord raderas.

Användarnivå 4
Emblem +6

Funkade inte hoppar bara över till 3G vid samtal måste ju vara något problem i era system..

Hej någon som har problem med VoLTE idag? funkar inte på mina abonnemang, Hoppar bara ner på 3G vid samtal.

 

Hej,

 

Jag har haft problem med detta i en månad. Kundservice skulle skicka mitt ärende till teknisk support hos 3 och det va två veckor sedan. Inte hört något alls!

Lyckades komma in i lite djupare inställningar och som du ser under “is_ims_voice_supported = 0” står just för att det inte är aktivt i nätverket (simkortet/abonemanget) 


Tex kan jämföras med ovan bild “is_emerg_bearer_supported” = 1
DVS Det är godkänt att ringa 112 oavsett nät

 

@308, @mrstaff

Jag var precis i kontakt med vår IT avdelning och tog era abonnemang som exempel för att kika på detta, men provisioneringen för VoLTE är satt till aktiv på båda era abonnemang. Det verkade som att det hade gjorts uppdateringar i systemet nyligen som kan ha satt igång VoLTE i era abonnemang igen. Kan ni kika om det fungerar nu?

Hej Martin, tack för att du kollar på det

Tyvärr samma problem, vanligtvis när man går in på “inställningar → allmänt → om och sedan trycker på “operatör 3SE 41.0” så ska det visa “IMS-Status Röst och SMS” men det gör det fortfarande inte. 

Dubbelkollade så att “4G, VoLTE PÅ” är aktiverat men det är tyvärr samma problem.

Användarnivå 4
Emblem +6

@308