Besvarat

Router känner inte av SIM kortet

Jag har precis satt i ett nytt SIM kort (bredband)från hallon och routern verkar inte känna av det. Blinkar rött bara. Routern har fungerat bra med 3s abbonemang och jag har kontrollerat att den inte är operatörs låst. Jag har också kollat att det inte är någon pin kod på kortet. Jag har loggat in på Ip adressen till routern och där får jag meddelandet "sätt i ett sim kort" Jag har tagit ur och satt i sim kortet flera gånger, startat om routern flera gånger. Har gett upp! Någon som har något mer förslag hur man får det att fungera? Eller är det bara att säga upp det och skaffa från någon annan?

Mvh Åsa

icon

Bästa svar av Martin 16 juli 2021, 08:28

Då kanske det är något i SIM-kortet som sätter käppar i hjulen. Jag rekommenderar att kontakta kundservice gällande det, och ta med SIM-kortnumret som står på baksidan. Det kan hjälpa kundservice undersöka saken snabbare. SIM-kortnumret är 19 siffror totalt och börjar alltid med 894607:slight_smile:

Problemet kan vara att SIM-kortet inte är korrekt aktiverat eller att något med abonnemanget inte hoppat igång - men nu när vi vet att det inte sitter i din router kan kundservice snabbare hjälpa dig.

Visa original

3 svar

Hejsan @ÅsaAM!

Har du möjligheten att testa SIM-kortet i en annan enhet för att utesluta om felet sitter i routern eller följer med SIM-kortet? På så sätt kan det bli lättare att hitta en lösning på problemet. 

Nej verkar inte fungera i en mobiltelefon heller. Har inget annat att prova det i.

Då kanske det är något i SIM-kortet som sätter käppar i hjulen. Jag rekommenderar att kontakta kundservice gällande det, och ta med SIM-kortnumret som står på baksidan. Det kan hjälpa kundservice undersöka saken snabbare. SIM-kortnumret är 19 siffror totalt och börjar alltid med 894607:slight_smile:

Problemet kan vara att SIM-kortet inte är korrekt aktiverat eller att något med abonnemanget inte hoppat igång - men nu när vi vet att det inte sitter i din router kan kundservice snabbare hjälpa dig.

Svara

Static Template