Besvarat

Routern blinkar rött, inget internet

Vår uppkoppling har slutat fungera. Jag vet inte om det är själva simkortet som är trasigt. Vi har wifi så Det går att anslutatill men inget internet. Kan ni se om vårt simkort funkar? Hur går i vidare? 

icon

Bästa svar av Axel 27 februari 2020, 13:26

Hejsan @MattiasWidmark,

Jag har dessvärre inte möjlighet till att ta en djupare insikt i dina abonnemang här via forumet, utan ber dig isåfall kontakta vår kundservice för det så kommer dem att kunna hjälpa dig vidare med det. 

Rent generellt så kan jag säga att om detta gäller era mobiler som strular med uppkopplingen så kan ni börja med att starta om dom, sätta på flygplansläge i cirka 10-15 sekunder och stänga av mobildata lika längre. Om ni fortfarande upplever att det strular får ni gärna pröva att nollställa nätverket för mobilerna. Ni kan ta en kik på den här hemsidan för flertal guider för olika mobiler kring hur ni gör det så brukar det oftast hjälpa med dessa typer av problem. 

Visa original

4 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @MattiasWidmark,

Jag har dessvärre inte möjlighet till att ta en djupare insikt i dina abonnemang här via forumet, utan ber dig isåfall kontakta vår kundservice för det så kommer dem att kunna hjälpa dig vidare med det. 

Rent generellt så kan jag säga att om detta gäller era mobiler som strular med uppkopplingen så kan ni börja med att starta om dom, sätta på flygplansläge i cirka 10-15 sekunder och stänga av mobildata lika längre. Om ni fortfarande upplever att det strular får ni gärna pröva att nollställa nätverket för mobilerna. Ni kan ta en kik på den här hemsidan för flertal guider för olika mobiler kring hur ni gör det så brukar det oftast hjälpa med dessa typer av problem. 

vanligtvis lyser router blått ej rött. problemet måste alltså ligga i router, abbonemang eller liknande

det gäller ej mobil men datorer och nätuppkopplingen

Användarnivå 6
Emblem +8

@peter99 

Har du kikat på Mina sidor så ditt abonnemang är inte är spärrat eller dylikt? Samt att det finns surf kvar?

Är det ett nytt abonnemang eller har det slutat fungera efter en tid?

Svara