Besvarat

Samtal kommer inte fram

Samtalen kommer inte fram, jag får istället sms om att någon försökt ringa mig. (Det har inte varit upptaget). Personen som ringt har kommit till mobilsvar direkt.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Tor 18 december 2018, 09:44

Hej @CissiN. :)

Varmt välkommen till forumet!

Märkligt. Du har inte möjligtvis "Stör ej" påslaget på telefonen? Detta kan du kontrollera i inställningar.

Ha en fin dag! 🙂
Visa original

31 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @CissiN. :)

Varmt välkommen till forumet!

Märkligt. Du har inte möjligtvis "Stör ej" påslaget på telefonen? Detta kan du kontrollera i inställningar.

Ha en fin dag! 🙂
Hej,

Jag och mina kollegor har samma problem. Vi har inte "stör ej" påslaget. Vissa samtal kommer fram, vissa inte. Vi sitter i Stockholm så det borde inte vara täckningen.

Mhv Cecilia
Användarnivå 4
Kan ni har råkat blockerat nummer i telefonen?

Är det från alla mobil nummer (operatörer)

Är det hela tiden eller bara i ett visst område
Detta händer mig också. Folk säger att de ringt men jag har inga missade samtal.

Det där med "stör ej" skulle visa det som missade samtal. Vilket det inte gör.
Händer mig hela tiden massa från olika sjukhus och vårdcentraler. Nu byter jag abonnemang!!!!
Händer mig med.. alltid när jag är hemma i min lägenhet 😒 får sms om att de försökt ringa men inget missat samtal.. så dåligt.. måste nog byta abonnemang..
Användarnivå 6
Emblem +8
@Theresevistrom

Det låter nästan som att du inte har någon täckning där du befinner dig i sådana fall. Kan du ringa och SMSa när detta inträffar?
Jag har täckning där. Står på mobilen att jag har det plus att jag kan ringa upp direkt från samma plats 🤔 och jag bor dessutom väldigt centralt i linköping 🤔
Går ej att ringa eller ta emot samtal på min mobil. Funkar däremot på FaceTime.
händer lite då och då, varför ?
Användarnivå 6
Emblem +8
Det låter väldigt konstigt! Har du möjlighet att testa inaktivera 4G-samtal i din mobiltelefon?
Användarnivå 6
Emblem +8
Går ej att ringa eller ta emot samtal på min mobil. Funkar däremot på FaceTime.
händer lite då och då, varför ?

@Lisbeth56 - det låter som att det är täckningen du tappar. Du kan fortfarande ringa på FaceTime då, i och med att det görs via internetuppkoppling. Exempelvis via wifi.
När jag väl blir medveten om att något är fel har jag startat om mobilen och då rasslar det till med Mail, sms och missade samtal.
detta händer tyvärr rätt ofta sedan jag gick över till Hallon. Verkar ju vara fler som har samma problem 🤨
Användarnivå 6
Emblem +8
När jag väl blir medveten om att något är fel har jag startat om mobilen och då rasslar det till med Mail, sms och missade samtal.
detta händer tyvärr rätt ofta sedan jag gick över till Hallon. Verkar ju vara fler som har samma problem 🤨

Vad märkligt, då låter det som att du hoppar mellan olika master eller dylikt där du bor och byter mast till den starkaste vid omstart. Fungerar det om du bara sätter på och stänger av flygplansläge? Är detta oavsett var du befinner dig?
Mest hemma, mitt i centrala Alingsås men även på andra platser. Nej det hjälper inte med flygplansläge
Detta händer mig dagligen sen flera månader tillbaka. Människor smsar och frågar varför jag inte svarar. Händer både hemma i centrala Stockholm och när jag varit i andra städer. Ibland dyker det upp att jag har ett missat samtal i min samtalslista, dock 1-3 dagar efter att personen ringt.
Har inte Stör ej-läge eller liknande. Någon som fått svar från Hallon och vet vad det kan bero på?
Senaste tiden har det blivit samma för mig... Jag har haft Hallon nästan sedan ni dök upp på marknaden och aldrig haft problem tidigare, detta har dykt upp senaste 6-8 månaderna och ställer till med stora och allvarliga problem då jag har mkt kontakt med både myndigheter och sjukvård. Tyvärr har detta problem inneburit att jag funderar på att byta abonnemang, för både mig och sonen. Det verkar dessutom vara ett problem som blir värre, tidigare var det något enstaka samtal eller sms som inte nådde mig ordentligt men nu verkar det vara mer regel än undantag. Jag har tur de gånger någon får tag i mig. Så kan ni inte fortsätta ha det, något har helt tydligt uppstått senaste tiden, som inte har med våra enskilda telefoner att göra, och det bör ni kolla upp och åtgärda snarast i.o.m att ni annars troligen förlorar kunder.
Märker att det är fler än vi som har detta problem, har hållit på ett bra tag nu.

Hänt oss flera gånger med sista tiden man ringer men ingen svara
Sms går inte fram eller kommer 1 vecka senare
Problem de senaste två dagarna. Personer som ringer mig nås av en röst som säger att "numret har ingen abonnent". Jag kan dock ringa ut och ta emot och skicka sms. Jag har startat om telefonen, jag har täckning, jag har inte funktionen "stör ej" aktiverad.
Min slutsats i mitt fall är att det är Tele2 som har problem och inte Hallon.
Samma problem här, samtal kommer inte fram sen jag bytte till Hallon, detta har inget med telefoner att göra utan problemet ligger i erat nät.
Mycket konstiga svar innan och väldigt lite felsökande. Se till att lös problemet istället för att skylla på kunderna.

Varför får dom att numret kan inte nås ibland verkar som det bara ökar. 

Samma sak här. Jag kan inte än svara porttelefonen, det går till mobilsvar direkt. 

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Atomix,

Om du har en iPhone får du gärna säkerställa att ‘Stör ej’-läget är på. Då kommer nämligen alla telefonsamtal gå till mobiltelefonen direkt. 

Tack @Axel men det är inte problemet. 

Min sambo har samma problem, nyss bytt till hallon från tele2 och samtal/sms/mms från andra med tele2 kommer inte fram, vid samtal säger en röst att nummer inte finns eller är tillfälligt avstängd vid mms så kommer det en text om att tjänsten inte är aktiverad.

Funkar dock från dottern som oxå har hallon och detta har inget att göra med nån blockering/stör ej i telefonen nån sån är inte att aktiverad 

Svara