Besvarat

Samtal till deta här numret är inte tillåtet

• 12 februari 2020
  • 5 kommentarer
  • 224 visningar

jag har fått medelandet “ Samtal till deta här numret är inte tillåtet” när jag ringer till utlandska mobil nummer (det går bra att ringa till stationär nummer). Jag ringde det nummer varje dag i året nu men en veka sen borjade jag höra medelandet. Betalning gjort via autogiro och betalt som vanligt, vad är problem?

icon

Bästa svar av Axel 17 februari 2020, 11:28

Hej igen @brack11,

Jag förstår. Om du upplever problem med funktionen av ditt abonnemang rekommenderar jag att du börjar med att starta om din mobil. Du kan också pröva att sätta på flygplansläge i ungefär 10-15 sekunder och därefter stänga av mobildata lika länge.

Om det inte har en märkbar effekt kan du också nollställa nätverksinställningarna för din enhet. Här kan du se en lista med olika mobiler och tillverkare. Välj din mobil från listan och följ sedan guiden för att 'Nollställ nätverk'. Då nollställer du nätverksinställningarna för din mobil vilket kan hjälpa med problemet du upplever.

Om du inte hittar din enhet från listan kan du se om du hittar en annan från samma tillverkare. Det kan hjälpa då de flesta tillverkare brukar ha samma inställningar runt om deras enheter.

Visa original

5 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @brack11

Välkommen till forumet, självklart ska vi se till att lösa detta för dig! 

Det kan inte vara så att mottagaren har råkat blockera ditt nummer eller liknande? Jag vet att det låter orimligt, men det kan alltid vara bra att dubbelkolla. Funkar vanliga samtal utan problem för dig? Går SMS fram till personen?

Säkerställ gärna också att ‘Betaltjänster och utlandssamtal’ inte är spärrade under ‘Trygg Ekonomi’ fliken på Mina Sidor. 

‘Betaltjänster och utlandssamtal’ inte är spärrade SMSer inte går till personen. Kan ringa till hemtelefon då inte mobil. Mottagaren inte gojrt nåt att blockera mig problem startade från början av februari. Autogiro betalt som vanligt.

idag försökte jag att ringa andra mobillnummer som jag vet från samma land men får samma meddelandet.

Användarnivå 3
Emblem +2

Hej igen @brack11,

Jag förstår. Om du upplever problem med funktionen av ditt abonnemang rekommenderar jag att du börjar med att starta om din mobil. Du kan också pröva att sätta på flygplansläge i ungefär 10-15 sekunder och därefter stänga av mobildata lika länge.

Om det inte har en märkbar effekt kan du också nollställa nätverksinställningarna för din enhet. Här kan du se en lista med olika mobiler och tillverkare. Välj din mobil från listan och följ sedan guiden för att 'Nollställ nätverk'. Då nollställer du nätverksinställningarna för din mobil vilket kan hjälpa med problemet du upplever.

Om du inte hittar din enhet från listan kan du se om du hittar en annan från samma tillverkare. Det kan hjälpa då de flesta tillverkare brukar ha samma inställningar runt om deras enheter.

Ok, alt är bra nu, kunde ringa till utlandska mobilen.

Svara