Besvarat

SIM-kort är låst

• 25 januari 2020
  • 2 kommentarer
  • 409 visningar

Hej,

Min telefon har SIM-kort som är lås p.g.a att mobilbatteri blev urladdat.

Det hände idag, lördag. När jag öppnade telefonen då står det: LÅS SIM. Ange Lösenord.

Varför har ni ingen teknisk support som kan hjälpa alla dagar i veckan. Måste jag vänta tills måndag kl 9:00? Min SIM-kort försökte jag öppna med giltig 4-siffrig PIN. Telefonen fortfarande låst!

icon

Bästa svar av Axel 27 januari 2020, 10:18

Hejsan @Ewa S.,

Kan detta gälla din PIN-kod för ditt abonnemang eller din lösenkod om du använder en iPhone? Vi har ingen möjlighet till att hjälpa dig i en större utsträckning om detta gäller din lösenkod för din iPhone då den inte är kopplad till ditt abonnemang hos oss på något sätt, utan isåfall kan jag hänvisa dig till denna guide som Apple har på deras hemsida som kan hjälpa dig vidare.

Om detta gäller din PIN & PUK-kod så finns dem på Mina Sidor. Du får jättegärna ta en kik där så hittar du din PIN-kod under spalten “PIN/PUK-kod” nere till höger och klickar på ‘Visa’

Om du behöver så har vi också en guide här på forumet för att hitta din PIN & PUK som du kan ta en kik på.

Visa original

2 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Ewa S.,

Kan detta gälla din PIN-kod för ditt abonnemang eller din lösenkod om du använder en iPhone? Vi har ingen möjlighet till att hjälpa dig i en större utsträckning om detta gäller din lösenkod för din iPhone då den inte är kopplad till ditt abonnemang hos oss på något sätt, utan isåfall kan jag hänvisa dig till denna guide som Apple har på deras hemsida som kan hjälpa dig vidare.

Om detta gäller din PIN & PUK-kod så finns dem på Mina Sidor. Du får jättegärna ta en kik där så hittar du din PIN-kod under spalten “PIN/PUK-kod” nere till höger och klickar på ‘Visa’

Om du behöver så har vi också en guide här på forumet för att hitta din PIN & PUK som du kan ta en kik på.

Hej Axel,

Tack för hjälpen. Jag löste problemet. Min mobil fungerar igen som den ska.  Det var problem med min lösen ord till Iphone i detta fall. Du hjälpte mig att tänka och lösa problemet.

Tack ännu en gång.

Ewa.

Svara