Besvarat

SIM-kort aktivering


Hej
Fick hem ett simkort och när jag sätter i det så står det "inget sim". Är det inte aktiverat?
Jag testade och stoppade tillbaka det gamla, Telenor och det funkar.
PUK 2xxxxxx.

Vad är felet, är SIM-kortet inte aktiverat? Försökte först göra en nummer flytt, men det nekades då det var kontantkort, så jag tänkte använda det nya numret på detta SIM-kortet från Hallon.

MVH Marcus

Redigerat - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
icon

Bästa svar av Tor 28 november 2018, 09:12

Hej @Talle. :)

Varmt välkommen till forumet!

Jag kan se att SIM-kortet är aktiverat. Vad har du för telefon/modell?

Det är också möjligt att din telefon är operatörslåst, med tanke på att det fungerar med Telenor men inte med hallon SIM-kortet. Detta kan du kontrollera genom att kontakta Telenor och höra med dem.

Ha en fin dag! 🙂
Visa original

2 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Talle. :)

Varmt välkommen till forumet!

Jag kan se att SIM-kortet är aktiverat. Vad har du för telefon/modell?

Det är också möjligt att din telefon är operatörslåst, med tanke på att det fungerar med Telenor men inte med hallon SIM-kortet. Detta kan du kontrollera genom att kontakta Telenor och höra med dem.

Ha en fin dag! 🙂

Slagit in min PUKKOD XXX Fel Kod är svaret.

Pin låst av PUKKoden.

Fel PUKKODD
Dit SIM-kort är Permanent spärrat.    Kontakta din operatör för mer information.

 

Ovan information har jag försökt häva. Köpt En Nokia MED hopp om att den fungerar.
Elgiganten fick inte ta in Hallon simkort.
Kjell&CO tar två veckor att reparera Doro.

Tagit halva dagen att få uppgift att få information att simkortet från Doro är ger fel svar på
PUKKODEN på simkoret är pukkoden XXX men anger fel pukkod.

Svara