Besvarat

SIM kort fungerar inte

Har fått ett (av två) beställda simkort men det fungerar inte. Har provat i två olika telefoner och står att det inte är teckning och en ruta med meddelandet att iphone inte är aktiverat dyker upp på ena telefonen. Blivit utkastad ur chatten fyra ggr efter lång väntan så tacksam för snabbt svar. 

icon

Bästa svar av Martin 3 september 2020, 09:08

Hejsan @Användarnamn1234!

Efter du fick hem ditt nya SIM-kort, aktiverade du det inne på Mina sidor? Finns en guide här om aktivera SIM-kort som kanske kan hjälpa dig.

Visa original

4 svar

Hejsan @Användarnamn1234!

Efter du fick hem ditt nya SIM-kort, aktiverade du det inne på Mina sidor? Finns en guide här om aktivera SIM-kort som kanske kan hjälpa dig.

Hej! 

Jag har läst igenom flera trådar som ni har om det misstag jag råka ut för..

Mitt nya kort fungera felfritt och av misstag kom åt Aktivera knappen när jag gick igenom med inställningar eftersom mobilen frös. Till en stund på internet sodan så tröck jag på Aktivera kort stund efter försvan min nät och nu ser jag att nätverk är inte alls tillgängling återställt mina nätverk inställningar i mobilen allt är i sin ordning men verkar som den är spärrad ifrån er…

Det går ej ringa & ta emot samtal samt inget H+ eller 4g  täckning syns inte till när jag undersökt detta ett tag vet jag att den Aktiviterings klicken stängde av allt kan ni gå in och ordna dettaed mitt kort 

Sist men inte minst mitt abonnemang blev tilö fullt pris när jag tänkte endast ändra månads delen från 8Gb surf till 25Gb kan det förresten stänkt av mitt kort där 🥱🤔 hoppas de går ordna snart för vill ringa min mor på morsdagen

Mvh Kennet 

Kan ni va snälla 

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej @Ksent!

Jag har skickat ditt ärende till kundservice som kan hjälpa dig ordna så rätt SIM-kort är aktiverat. :blush:

Jag vill att ni aktiverar simkortet

Svara

Static Template