Besvarat

SIM-kort låser sig trots att telefonen är igång

Har för bara ett par dagar sedan blivit hallon kund. Har nu haft igång telefonen med abonnemanget i två dagar. Under dessa två dagar har sim-kortet låst sig flertalet gånger. 

Det är INTE i samband med att jag stängt av telefonen och sätter på den igen, utan detta sker lite när som. 

Jag vill inte att sim-kortet låser sig så att telefonen inte är i bruk och att folk inte kan ringa mig så fort jag inte håller koll på den. 

Varför blir det så och kan jag göra något åt det? 

(Denna fråga ska såklart inte ligga under ”utland” det ändrade sig efter jag tryckt klart”)

Redigerat - Ämnet har flyttats till teknisk support

icon

Bästa svar av Linnea 23 oktober 2019, 15:11

Hejsan @Needhelp!

Tack för ditt inlägg och välkommen till vårt forum :blush:

Bra fråga! Det låter som att det är glapp i SIM-kortshållaren faktiskt, att SIM-kortsläsaren liksom tappar kontakt med SIM-kortet och därför kräver telefonen en kod varje gång du startar upp telefonen. Kan det vara så? 

Har du möjlighet att se om det blir samma problem i en annan telefon? 

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hejsan @Needhelp!

Tack för ditt inlägg och välkommen till vårt forum :blush:

Bra fråga! Det låter som att det är glapp i SIM-kortshållaren faktiskt, att SIM-kortsläsaren liksom tappar kontakt med SIM-kortet och därför kräver telefonen en kod varje gång du startar upp telefonen. Kan det vara så? 

Har du möjlighet att se om det blir samma problem i en annan telefon? 

Jag har samma problem med min sons telefon. Jag har testat sim-kortet i en annan enhet och det låser sig där också :-(

Svara