Besvarat

Simkortsändring/aktivera simkort

Simkortändringen fungerade inte eftersom jag inte kopplat mobilen till datorn. Har nu gjort det men inget händer. Kan jag göra en ny beställning utan gör en betalning igen?
icon

Bästa svar av Linnea 21 september 2018, 13:34

Hejsan @Ellie,

Välkommen till forumet. Jätteroligt att du har hittat hit!

Du kan aktivera ditt nya simkort via Mina sidor, och det ser ut enligt nedan:

Ha en bra helg!
Visa original

33 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Ellie,

Välkommen till forumet. Jätteroligt att du har hittat hit!

Du kan aktivera ditt nya simkort via Mina sidor, och det ser ut enligt nedan:

Ha en bra helg!
Har köpt en ny mobil som har den minsta storleken på simkortet.
Fick beställa ett då mitt gamla kort var för stort.
Har bytt idag och hur aktiverar jag det nya kortet så jag kan ringa.
Nu står det bara nödsamtal.
Användarnivå 6
Emblem +8
Har köpt en ny mobil som har den minsta storleken på simkortet.
Fick beställa ett då mitt gamla kort var för stort.
Har bytt idag och hur aktiverar jag det nya kortet så jag kan ringa.
Nu står det bara nödsamtal.

Hejsan @Varberg!

Du hittar svar på din fråga i denna tråd. 👍
Mobilen stulen så gjorde en nummer flytt. Men de nya simkortet jag fick funkar inte .
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Anja!

Välkommen till forumet. Kul att du hittat hit!

Du hittar svar på din fråga i denna tråd, du behöver alltså aktivera simkortet på Mina sidor.
Jag har beställt simkort den här ej aktiverat
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag har beställt simkort den här ej aktiverat

@Sakhi - du ser hur du aktiverar ditt simkort här. 🙂
Jag har efter två veckor utan telefon äntligen fått mitt nya kort. Hur gör jag för att aktivera mig?
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag har efter två veckor utan telefon äntligen fått mitt nya kort. Hur gör jag för att aktivera mig?

Hej @EvaSkyback!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret och att det dragit ut på tiden för dig att få ditt SIM-kort.

Du kan se här ovanför hur du går tillväga för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mina sidor.

Allt gott!
Hej fått ett nytt simkort, måste det aktiveras? Får "no service" när jag försöker använda det i min mobila router.

[Redigerat] - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej fått ett nytt simkort, måste det aktiveras? Får "no service" när jag försöker använda det i min mobila router.

Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

Hej @Kjelle Skoglund!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
I already activated it but it doesn't work still. Now, there are 3 SIM STATUS. What shall I do now?

Note:
After 8 minutes that I replied first time, I restarted the mobile phone. Then, unlocked SIM card by PIN code. After several seconds, it works and displayed hallon. 🙂 It works now.
Användarnivå 4
Emblem +5
I already activated it but it doesn't work still. Now, there are 3 SIM STATUS. What shall I do now?

Note:
After 8 minutes that I replied first time, I restarted the mobile phone. Then, unlocked SIM card by PIN code. After several seconds, it works and displayed hallon. 🙂 It works now.

Hi Bruce!

It appears that there are quite alot of SIM-cards in play on your subscription.
Unfortunately, I cannot provide any assistance from here - so I would like you to contact our customer service. They will of course help you with this issue.

All the best!
Hej
Jag har beställt nytt sim kort men sim kortet funkar inte vad ska jag göra ??
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej
Jag har beställt nytt sim kort men sim kortet funkar inte vad ska jag göra ??

Hej @Admin90!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår absolut att du vill ha igång SIM-kortet, det lät lite som att det inte var aktivt.
Jag flyttade därför din fråga hit, så kan du se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Jag beställde ett nytt simkort nyligen då min mobil blev stulen. Och nu har jag en lånetelefon ifrån min far. Jag fick hem ett nytt simkort, snabbt som attan! bra jobbat.. Men jag får inte det att fungera.
Jag har testat i olika telefoner, och ingen av dem har varit låst till någon operatör. Jag undrar vad jag ska göra åt saken? Jag tänkte jag får väl beställa ett nytt simkort igen (bara några få dagar efter jag fick detta ju) igen och hoppas de löser sig. Men finns det något jag kanske har missat?

Mvh
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag beställde ett nytt simkort nyligen då min mobil blev stulen. Och nu har jag en lånetelefon ifrån min far. Jag fick hem ett nytt simkort, snabbt som attan! bra jobbat.. Men jag får inte det att fungera.
Jag har testat i olika telefoner, och ingen av dem har varit låst till någon operatör. Jag undrar vad jag ska göra åt saken? Jag tänkte jag får väl beställa ett nytt simkort igen (bara några få dagar efter jag fick detta ju) igen och hoppas de löser sig. Men finns det något jag kanske har missat?

Mvh

Hej @fauztin!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej Jag har öppnat ambanemang sedan 2019-03-31 och sim kort skulle skickat inom 3 dagar men ej fick SM kortet och dagar gick, efter två veckor såg jag det står aktivera så jag var tvungen spärrar sim kort som jag ej har fått hem och beställt nytt. Nu hoppas att ni skicka den nya sim kort så att jag kan börja använda abonnemang! Se även ärendenummer är: 1403323.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej Jag har öppnat ambanemang sedan 2019-03-31 och sim kort skulle skickat inom 3 dagar men ej fick SM kortet och dagar gick, efter två veckor såg jag det står aktivera så jag var tvungen spärrar sim kort som jag ej har fått hem och beställt nytt. Nu hoppas att ni skicka den nya sim kort så att jag kan börja använda abonnemang! Se även ärendenummer är: 1403323.

@Fredrik Samuel - du behöver aktivera ditt simkort på Mina sidor, och du ser hur du går till väga här. 🙂
Hej
Hur kan jag aktivera mitt nytt sim kort
Tack
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej
Hur kan jag aktivera mitt nytt sim kort
Tack

Hej @Momain!

Du ser hur du aktiverar ditt simkort i denna tråd. 🙂
Jag har bytt telefon och behöver omaktivera mitt sim kort i den nya telefonen då jag fått ett nytt simkort
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag har bytt telefon och behöver omaktivera mitt sim kort i den nya telefonen då jag fått ett nytt simkort

Hej @EmmaH!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se svaret på din fråga här ovanför.

Trevlig helg!
Hej!

Jag har precis bytt till Hallon och mitt SIM-kort fungerade några dagar. Ny står det "inget SIM" i min telefon (IPhone 7 plus) och jag har även startat om den men det kommer upp samma sak ändå.
På mina sidor kan jag inte aktivera kortet, där står det redan att mitt kort är aktivt.
Jag pratar om mitt 25GB abonnemang.

Vänliga hälsningar!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @PirateKing1980!

Varmt välkommen till forumet & till oss på hallon!

Du ska självklart ha ett fungerande SIM-kort.
Har du möjlighet att kika här?

Det är en artikel som ger dig de vanligaste felsökningsstegen och lösningarna på ditt problem.

Hojta gärna om något mer uppkommer!

Ha en fin dag!

Svara