Besvarat

Slå ihop samtal

Hej ! Det skall ju gå att ringa flera personer och slå ihop detta i ett konferenssamtal både i iphone och android-telefoner. Funktionen finns i min telefon (ASUS) men när jag försökte utföra detta så fick jag inte slå ihop samtalen (felmeddelande i telefonen).

Vi testade i familjen som alla har hallon men olika telefoner (iphone, samsung, Asus).

Samma problem dvs man kunde ringa två personer och pendla mellan samtalen men man kunde inte slå ihop samtalen till ett 3 parts samtal. 

Är detta en funktion som spärras på något sätt i Hallon-nätet ? om ja : varför ? Går det att ändra så det fungerar ??

icon

Bästa svar av Martin 16 december 2020, 13:19

Hejsan @AndersO!

I nuläget är flerpartssamtal något som inte erbjuds till hallonabonnemang. Vi förstår behovet hos vissa av våra kunder och samlar därför ihop efterfrågan om flerpartssamtal så att vi har med oss det till framtida utvecklingsarbeten.

Visa original

12 svar

Hejsan @AndersO!

I nuläget är flerpartssamtal något som inte erbjuds till hallonabonnemang. Vi förstår behovet hos vissa av våra kunder och samlar därför ihop efterfrågan om flerpartssamtal så att vi har med oss det till framtida utvecklingsarbeten.

Hej !
Jag har sett att ni gett detta svar på flertal andra liknande trådar när jag söker i forumen.

Är anledningen till att Hallon inte erbjuder denna funktion att ni vill styra över vissa användare till andra nät (dvs ett rent affärsmässigt/ekonomiskt beslut) eller är det en teknisk fråga ?

Varför finns det ingen information om detta när man ansluter sig till nätet `? 

Det kan ju vara en avgörande sak om man väljer er produkt eller en konkurrent ?

Jag har behov av detta i ökande grad så funderar starkt på att byta mobiloperatör nu bara pga detta.

mvh

Anders

Det ligger nog mer åt håller att flerpartssamtal är en premuimtjänst som inte går i linje med hallons vision om simpla abonnemang för en så låg månadskostnad som möjligt. Jag vet inte hur det ser ut hos andra lågprisoperatörer men jag skulle tro att flerpartssamtal är mer vanligt hos nätoperatörerna. 

Hej Hallon, har ni tänkt lägga till tjänsten konferens samtal dvs fler personer samtal, för det verkar som ni inte har idag.  Vill ni skicka frågan vidare till er support att önskan är stor för fler personer samtal. 

Jag instämmer med föregående. Visserligen är ni billiga men om motiveringen till att ni inte har den funktionen är pga att ni är ett så billigt alternativ, så borde det kanske framgå en listan med vilka begränsningar det innebär när man har era abonnemang. Så man kan göra en avvägning över pris vs funktion.
Tacksam om ni framför önskemål om att denna funktionen tas med i utvecklingsarbetet.

Användarnivå 3
Emblem +3

Jag instämmer med föregående. Visserligen är ni billiga men om motiveringen till att ni inte har den funktionen är pga att ni är ett så billigt alternativ, så borde det kanske framgå en listan med vilka begränsningar det innebär när man har era abonnemang. Så man kan göra en avvägning över pris vs funktion.
Tacksam om ni framför önskemål om att denna funktionen tas med i utvecklingsarbetet.

Vilken annan operatör har en lista med sina begränsningar?

Användarnivå 4
Emblem +2

Vilken annan operatör har en lista med sina begränsningar?

Alla, naturligtvis, men de är aldrig offentliga.

Har aldrig stött på begränsningar när jag har haft abonnemang hos andra operatörer.

Just i detta fall hade jag ingen aning om att funktionen Slå ihop samtal var en funktion som hörde ihop med operatören ens eftersom det funkat hos alla andra jag haft.

Användarnivå 4
Emblem +2

Har aldrig stött på begränsningar när jag har haft abonnemang hos andra operatörer.

Just i detta fall hade jag ingen aning om att funktionen Slå ihop samtal var en funktion som hörde ihop med operatören ens eftersom det funkat hos alla andra jag haft.

Idag är det ju så lätt att byta operatör till en som stämmer bättre med ens krav och förväntningar.

Absolut! :)

Men jag kan ändå framför mitt önskemål om att de tar informationen vidare till utvecklingsavdelningen. Oavsett om jag byter eller ej. 

Användarnivå 4
Emblem +2

Men jag kan ändå framför mitt önskemål om att de tar informationen vidare till utvecklingsavdelningen. Oavsett om jag byter eller ej. 

Naturligtvis. Varför trodde du att du inte kunde framföra dina åsikter?

Min erfarenhet av detta forum är dock att hallon inte riktigt bryr sig om vad som skrivs här.

Användarnivå 6
Emblem +8

Naturligtvis. Varför trodde du att du inte kunde framföra dina åsikter?

Min erfarenhet av detta forum är dock att hallon inte riktigt bryr sig om vad som skrivs här.

Hej @AntonS!

Givetvis bryr vi oss om vad som skrivs här, och jag är alltid noga med att dom önskemål och förslag som lämnas här framförs till berörda parter hos oss. :blush: :thumbsup:

Svara

Static Template