Besvarat

Slumpmässigt går samtalet direkt till telefonsvararen

Slumpmässigt går inte signalerna fram när man försöker ringa mig, ibland fungerar det fint ibland fungerar det inte. Det är inte så att jag får några mängder med samtal men känslan är att det helt slumpmässigt, inomhus, utomhus etc.
Jag rör mig i centrala Göteborg så något teckningsproblem antar jag inte att det är?

Finns det något test jag kan göra för att ta reda på om felet ligger på min telefonen eller på simkortet? Jag har en one+ 5t.
icon

Bästa svar av Oskar 14 december 2018, 09:20

Hej igen!

I de här fallen kan man testa att göra ett korstest, alltså att du sätter i ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det blir någon skillnad.

En bra grej är också att se till att du har den senaste mjukvaran i telefonen då det här kan vara både en hårdvaruproblematik samt mjukvaruproblematik.
Visa original

4 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @AxelH!

Varmt välkommen till forumet. Det är verkligen superkul att du har hittat hit.

Det låter verkligen underligt och jag förstår verkligen att det är frustrerande för dig.

Kan det vara så att du har någon form av "Stör ej" funktion på?
Eller är det så att du pratar i ett annat samtal samtidigt?
Nej, tyvärr är lösningen inte så lätt 😞
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

I de här fallen kan man testa att göra ett korstest, alltså att du sätter i ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det blir någon skillnad.

En bra grej är också att se till att du har den senaste mjukvaran i telefonen då det här kan vara både en hårdvaruproblematik samt mjukvaruproblematik.

Har bara en telefon!

Svara