SMS-koder från Paypal kommer inte fram

• 22 december 2019
  • 9 kommentarer
  • 960 visningar

Jag har tvåfaktorsautentisering igång på mitt paypal-konto och då ska jag få en inloggningskod på sms från dem. Men de kommer inte fram. Paypal säger att de har skickat koder massor med gånger. När jag varit i kontakt med dem så ber de mig kolla med min operatör så inte de spärrar smsen på något sätt. Kan detta vara något problem som finns hos er, att jag inte får de här smsen från PayPal? 

9 svar

Intressant. låter nästan som problem jag har. Jag kan ej köpa saker i google play store och välja att betala med “faktura via operatör” 

Det som sker är att jag får felmeddelande, sen efter nån dag när jag rensade bland sms så upptäcker jag att jag har massa sms från konstigt nummer och innehållet är massa bokstäver o siffror o tecken. I samband med mitt försök till köp så ska store/deras partner verifiera mig via operatör och det ska skickas ett sms. Verkar vara dessa sms som ej funkar som dom ska…

tyvärr haft kontakt med google och deras kundtjänst och ärendet eskalerat till deras experter som säger felet ej är hos dom. Sist sa dom det var ett känt fel...men dom har oxå sagt andra kunnat köpa via faktura utan problem. 

haft kontakt med hallon, men efter flera veckor så inget svar. dom har sagt dom ska ta det till sin IT avdelning, men återkom aldrig med svar. bara massa mail om att dom var överbelastade och ärendet tar längre tid. sen kom där ett svar….emailet löd : hej !                   mvh (namn på avsändaren)  

alltså tomt mail. fick återigen ge mig in i chatten fick könummer 78….

dom kuinde ej göra något direkt för att se mailet dom skickat….

den jag chattade med skulle ta över ärendet, men har gått 2 veckor nu utan svar… ganska dåligt.  

Hursomhelst, jag tror det kan ha att göra med att hallon ju är 3, dvs använder deras nät o ägs av dom typ. i google store står det typ “faktura via 3” så 3 försöker verifiera mig pga ovan, men jag har hallon...så inte 3….därför blir det fel. 

nåja lite osammanhängande skrivit, men i grund o botten så verkar det som båda fallen har o göra med sms verifiering som ej funkar som det ska.

kan ju passa på o fråga, kan du handla i google store eller app store eller vad iphones store heter. 

Ja, det kan jag, men jag handlar med bankkort då och inte via faktura. Dessutom har jag bara haft hallon i ett par månader, så det är ju möjligt att jag inte råkat ut för någon situation med saknade sms innan. 

Jag har samma problem med Paypal, får inga SMS, funkade innan med Telia.

Nu har Paypal andra alernativ än SMS, ex. Google Authenticator, MEN kan ju inte ändra till det eftersom det inte går att logga in.

Ska prova om nån dag igen annars provar jag kontakta Paypal per telefon och se om dem kan hjälpa mig, för om jag läser det ovan verkar det ingen mening att kontakta Hallon

Samma problem med Paypal MFA med SMS. Har funkat bra tills för ett tag sen. Minns inte när det funkade senast, men vill säga någon vecka eller 2.

Någon som lyckats komma förbi problemet eller fått kontakt med Hallon?

Kommer inte heller åt min Paypal

Har precis samma problem. Inte fått ett enda sms de senaste dagarna när jag försökt logga in. Fungerade däremot senast den 2 december. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till här... 

Vi är uppenbarligen åtminstone inte ensamma. 

Samma problem - får heller inte mina SMS från Paypal...

Jag fick äntligen ett SMS så jag lyckades logga in och ändrat till Google Authenticator istället som primär:grinning:

Liknande fel - Jag får inte SMS från Dataplicity när jag vill aktivera 2FA.

Supporten på Hallon lovade återkomma - men gjorde det aldrig. Uselt!

Svara