Besvarat

sms kommer 3 gånger

Hej,

När min dotter skickar sms så kommer det 3 gånger till mig och även till hennes mamma,mormor mm.

Hon har en Iphone och vi andra har samsung, verkar som om när hon skickar till en annan iPhone så blir det bara ett sms, kanske går som imessage då..

Min son som också har iphone och likadant hallon abonnemang kommer bara 1 sms.. några idéer om vad som kan vara fel?

icon

Bästa svar av Mrmorsi 10 March 2020, 09:37

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +5

Hej,

När min dotter skickar sms så kommer det 3 gånger till mig och även till hennes mamma,mormor mm.

Hon har en Iphone och vi andra har samsung, verkar som om när hon skickar till en annan iPhone så blir det bara ett sms, kanske går som imessage då..

Min son som också har iphone och likadant hallon abonnemang kommer bara 1 sms.. några idéer om vad som kan vara fel?

@Pallewalker troligen någon sorts sms loop därför skulle jag prova att nollställa nätverket under inställningar/ allmänt/nollställ  (se bifogad bild) sedan starta om mobilen. Om det inte funkar så skulle jag rekommendera att kontakta kundtjänsten

Tack! Ska testa detta 👍

Tyvärr hjälpte inte det..

Såg nu att det står ej levererat på hennes mobil, även om det gåt iväg 3 gånger 🤔

Hade nyss samma problem. Lösning här: 

Svara

Static Template