Besvarat

SMS problem

Har senior +55 fria samtal fria sms har funkat bra i min emporia använder alltså ingen datasurf, nu står det att minnet är upptaget o det går ej att svara på eller skicka sms längre, vad har hänt?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av oberg 21 december 2018, 08:52

Antagligen har du sparat för många sms/mms om de sparas direkt på sim kortet och du måste radera några för att kunna ta emot fler.

Om telefonen kan ha minnes kort kan du utöka minnet på det sättet och spara sms på minnes kortet istället för sim kortet.
Visa original

19 svar

Användarnivå 4
Antagligen har du sparat för många sms/mms om de sparas direkt på sim kortet och du måste radera några för att kunna ta emot fler.

Om telefonen kan ha minnes kort kan du utöka minnet på det sättet och spara sms på minnes kortet istället för sim kortet.
Jag har raderat alla ink o utg sms men tyvärr
Användarnivå 4
Funkar verkligen emporia på 3G/4G ???

2G funkar inte med Hallon
Kan man begära nytt simkort? Jag förstår mej dåligt på tekniken är snart 80 och har haft en modern pet-telefon som höll på stressa ihjäl mej så en sån behöver jag inte för att överleva, men emporiamodellen som jag har varit så nöjd med är visst utgången numera, jag har messar mycket för det tycker jag är så praktiskt. Måste kanske bli en ny seniortelefon.
Användarnivå 4
Kan du ringa med telefonen ? Vad jag förstår är den typen av telefon bara för mobilopertörer som har 2G nät det har inte Hallon de stödjer bara 3G/4G.

Det hjälper inte med nytt simkort utan man behöver ha en mobil som stödjer minst 3G
Tack snälla för svar, det är nog dags för en ny seniortelefon.
Tillägg just nu Pillade fram kostnadskontrollen o såg att den var aktiverad, ändrade till AV o bekräftade - testade från annan telefon. JAA det funkade. Herregud vad kan inte hända med denna teknik. Tack i alla fall
hej
jag har varit i Finland nu, och är nu i Sverige, jag har kunnat skicka sms i Finland men kan inte skicka sms nu när jag är i Sverige, jag har provat att stänga av telefonen men det funkar inte heller, men jag kan ringa kan jag men inte skicka sms..

vad ska jag göra?
hej
jag har varit i Finland nu, och är nu i Sverige, jag har kunnat skicka sms i Finland men kan inte skicka sms nu när jag är i Sverige, jag har provat att stänga av telefonen men det funkar inte heller, men jag kan ringa kan jag men inte skicka sms..

vad ska jag göra?

Hej hej @Julia Gustavsson! :-)

Vad har du för någon mobil?
IPhone 6S plus
IPhone 6S plus
Är det bara SMS (dom gröna meddelandena) eller är det också iMessage (dom blåa meddelandena) som inte fungerar?

Har du testat att nollställa nätverket i din mobil? Du kan testa göra det annars. Du gör det inne i Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk.
Det är bara dom gröna SMS
Det gick inte heller efter att jag hade nollställt nätverket..jag har obegränsat med sms så vet inte vad problemet är
Användarnivå 5
Emblem +6
Det gick inte heller efter att jag hade nollställt nätverket..jag har obegränsat med sms så vet inte vad problemet är

Har du kollat under inställningar (Meddelande) att skicka som sms om iMessage inte är tillgängligt är aktiverat
Ajjemän det har jag gjort
Användarnivå 5
Emblem +6
Ajjemän det har jag gjort

Du har säkert redan provat, att först stänga av iMessage, starta sedan om telefonen och prova att skicka sms utan att aktivera iMessage
Har provat men det funkar inte
Användarnivå 5
Emblem +6
Har provat men det funkar inte

Konstigt hittar bara detta på Hallon https://support.hallon.se/hc/sv/articles/214121425-Varf%C3%B6r-kan-jag-inte-skicka-och-ta-emot-SMS-
Det funkar inte 😕
Det funkar inte :/
Vilka envisa SMS! 😣

Gör så att du skickar några exempel till kundservice, helst till olika nummer, så kan man undersöka närmare vad som händer bakom kulisserna.

Svara

Static Template