Besvarat

SMS skickas till och emottas från ordinarie nummer och tillfälligt nummer

Min son bytte till Hallon och fick då ett tillfälligt nummer intill dess att det ordinarie numret hade flyttats över.

Men det har gett som effekt att jag kan skicka sms till det ordinarie numret, som sig bör, men sms-svaren kommer ändå alltid från det tillfälliga numret!

Jag har prövat att skicka sms från min reservmobil (Wifog) och då skickas sms:et till ordinarie nummer och svar kommer från det ordinarie numret.

Jag antar att detta kan ha att göra med att vi båda har Hallon i normala fall, och att vi har haft en pågående sms-konversation under nummerbytena?

Hur som helst behövs en lösning. Tacksam för den.

icon

Bästa svar av LasseB 13 november 2020, 10:43

Nej, jag struntar i det. Jag får leva med felet. Här ser man baksidan av Hallons billiga priser. Ingen support.

Visa original

11 svar

Användarnivå 5
Emblem +1

Är det iPhone så brukar dessa trassla på liknande sätt.

Är det iPhone så brukar dessa trassla på liknande sätt.

Nej, vi har båda Androidmobiler.

Användarnivå 5
Emblem +1

Då skulle jag rekommendera att du kontaktar hallons kundtjänsts chatt, vardagar 9-16

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Då skulle jag rekommendera att du kontaktar hallons kundtjänsts chatt, vardagar 9-16

https://support.hallon.se/hc/sv/requests/new?brand=hallon

Tack. Men det får tydligen bli en annan dag.

Dump från hemsidan.

Det var bautaköer till chatten idag så jag skickade meddelande i stället. 3–4 dagars väntetid på svar så jag kanske vet mer nästa vecka.

Om någon undrar så har jag inte fått svar ännu, i så fall återkommer jag.

Vi har samma problem- väntar spänn på att höra hur det gick??

Chatten är stängd ser jag, pga hög belastning, så jag antar att svar lär dröja från kundtjänst, generellt sett. Men jag återkommer om/när jag får svar.

Nej, jag struntar i det. Jag får leva med felet. Här ser man baksidan av Hallons billiga priser. Ingen support.

Det har gått tre veckor nu och jag har inte fått svar. En prestation i sig måste jag säga.

Användarnivå 5
Emblem +1

Det har gått tre veckor nu och jag har inte fått svar. En prestation i sig måste jag säga.

Det finns faktiskt en lågprisaktör som fungerar! Titta på fello.se

Fello har kampanj just nu. Det är en Telia-produkt så nätet är ju det bästa. De har dessutom en intelligent bemannad telefonsupport.

Svara