Besvarat

Surf inte påfyllt vid månadsskiftet

  • 10 februari 2020
  • 1 svar
  • 222 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Jag få att jag har 0 surf kvar trots pengarna är dragna från kontot ingen surf sedan 1 februari. Vad gör jag?

icon

Bästa svar av Axel 11 februari 2020, 15:15

Hejsan @Pes,

Det låter märkligt minsann. Din surf ska fyllas på redan den 1:a efter månadsskiftet varje månad. Kan det vara så att detta bara är ett tillfälligt problem med nätet?

Jag skulle rekommendera att du börjar med att starta om din mobil om du inte redan har gjort det. Du kan också pröva att sätta på flygplansläge i ungefär 10-15 sekunder och därefter stänga av mobildata lika länge.

Om det inte har en märkbar effekt kan du också nollställa nätverksinställningarna för din enhet. Här kan du se en lista med olika mobiler och tillverkare. Välj din mobil från listan och följ sedan guiden för att 'Nollställ nätverk'. Då nollställer du nätverksinställningarna för din mobil vilket kan hjälpa med problemet du upplever.

Om du inte hittar din enhet från listan kan du se om du hittar en annan från samma tillverkare. Det kan hjälpa då de flesta tillverkare brukar ha samma inställningar runt om deras enheter. 

Skulle du fortfarande uppleva problem efter detta är du mer än välkommen att kontakta vår kundservice så kommer dem kunna hjälpa dig vidare.

 

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @Pes,

Det låter märkligt minsann. Din surf ska fyllas på redan den 1:a efter månadsskiftet varje månad. Kan det vara så att detta bara är ett tillfälligt problem med nätet?

Jag skulle rekommendera att du börjar med att starta om din mobil om du inte redan har gjort det. Du kan också pröva att sätta på flygplansläge i ungefär 10-15 sekunder och därefter stänga av mobildata lika länge.

Om det inte har en märkbar effekt kan du också nollställa nätverksinställningarna för din enhet. Här kan du se en lista med olika mobiler och tillverkare. Välj din mobil från listan och följ sedan guiden för att 'Nollställ nätverk'. Då nollställer du nätverksinställningarna för din mobil vilket kan hjälpa med problemet du upplever.

Om du inte hittar din enhet från listan kan du se om du hittar en annan från samma tillverkare. Det kan hjälpa då de flesta tillverkare brukar ha samma inställningar runt om deras enheter. 

Skulle du fortfarande uppleva problem efter detta är du mer än välkommen att kontakta vår kundservice så kommer dem kunna hjälpa dig vidare.

 

Svara