Besvarat

Ta bort PIN-koden

• Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej
Tänkte använda simkortet i en mobil router.
Kan jag ta bort så att kortet inte frågar efter pinkod när det startar??
Mvh F
icon

Bästa svar av Tor 15 oktober 2018, 08:54

Hejsan @Haft.

Varmt välkommen till forumet! :)

Absolut kan du göra det! Vi har skapat en guide för hur du går till väga här: Ta bort PIN-koden.

Ha det bäst!

Visa original

33 svar

Användarnivå 4
Emblem +2

Hejsan @Haft.

Varmt välkommen till forumet! :)

Absolut kan du göra det! Vi har skapat en guide för hur du går till väga här: Ta bort PIN-koden.

Ha det bäst!

Hej!
Jag behöver få bort koden på simkortet, för att kunna använda ett wifi-modem. HUR gör man det?
Det går inte att skriva in nån kod på modemet. Det måste ju gå att låsa upp det nånstans?
Tacksam för hjälp snarast..
Har en D-link 4g router och har nu sätt in mitt nya simkort. Routern verkar inte känna av det alls och det finns inget Internet.
Står att kortet är aktiverat. Och enligt täckningskartan är täckningen bra.
Måste jag läsa upp med PIN ändå? Och hur gör jag det i så fall? Kan inte sätta kortet i telefonen. Tack för svar!
Användarnivå 6
Emblem +8
Har en D-link 4g router och har nu sätt in mitt nya simkort. Routern verkar inte känna av det alls och det finns inget Internet.
Står att kortet är aktiverat. Och enligt täckningskartan är täckningen bra.
Måste jag läsa upp med PIN ändå? Och hur gör jag det i så fall? Kan inte sätta kortet i telefonen. Tack för svar!

Hej @Charliexxx! :-)

Du ser svar på din fråga i denna tråd.

Simkortet ska passa även i din mobiltelefon, då det går att "bryta ut" olika storlekar. Sparar du "ramen" som du bryter ut kortet ifrån kan du sätta tillbaka det i routern igen sen.
Får inte i gång mobila bredbandet i routern vad är fel? Det lysser bara rött och aldrig grönt vad är fel? Var registerar jag kortet någonstanns om detta behövs...har haft ett kontat kort i routern innan kan det påverka?
Får inte igång internet måste använd pinkod till routern. Hur gör jag då?
Användarnivå 4
Emblem +5
Får inte i gång mobila bredbandet i routern vad är fel? Det lysser bara rött och aldrig grönt vad är fel? Var registerar jag kortet någonstanns om detta behövs...har haft ett kontat kort i routern innan kan det påverka?

Hej @Michael Arvidsson!

Varmt välkommen till forumet.

Jag flyttade in din fråga i den här tråden då du har svaret här ovanför.

Du kan också gå in i routerns gränssnitt och slå in PIN-koden där.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Får inte igång internet måste använd pinkod till routern. Hur gör jag då?

Hej @Per-Arne!

Varmt välkommen till forumet!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag har flyttat din fråga till den här tråden där du kan se svaret på din fråga här ovan :)

Allt gott!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @MIW!

Du ser svar på din fråga i denna tråd. 🙂
Jag har köpt ny router (Huawei B315) och har wifi men ingen internetuppkoppling (inga staplar). Simkortet är aktivt enl mina sidor. Vad göra?
Var ska man ange pinkoden för mobilt bredband?
Användarnivå 4
Emblem +5
Jag har köpt ny router (Huawei B315) och har wifi men ingen internetuppkoppling (inga staplar). Simkortet är aktivt enl mina sidor. Vad göra?

Hej @Ais!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du ska gå tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej !! Jag har ny mobilbredband kort om det funkar inte i router ?? Men i min telefon funkar jätte bra !!! Kan hjälpa mig tack !!!!!
Användarnivå 4
Emblem +5
Var ska man ange pinkoden för mobilt bredband?

Hej @hitman77!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du går tillväga för att inaktivera PIN-koden här ovanför.

Du kan också logga in i routerns gränssnitt för att slå in PIN-koden där.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej !! Jag har ny mobilbredband kort om det funkar inte i router ?? Men i min telefon funkar jätte bra !!! Kan hjälpa mig tack !!!!!

Hej @Tano!

Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Tack men nu sim-kort det är blockera 😭😭, kan jag låsa upp det själv???🙏🏽🙏🏽
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Tano!

Aj då, jag förstår så kalrt att du vill ha igång det. Är det så att SIM-kortet efterfrågar PUK-koden?

I så fall kan du hitta den på Mina sidor, alternativt om du har kvar SIM-kortsbrickan som du "ploppade" ur SIM-kortet ur, så står PUK-koden där också.

Allt gott!
Hej. Jag har problem med mitt mobila bredband. Har satt in simkortet i ett obundet D-link modem, men det funkar inte. Vad gör jag?
Hej har köpt ett abonnemang på bredband hos er. Har satt i simkortet i routern men får ingen internetanslutning. Står att pinkkoden är låst. Kan ni hjälpa mig med detta?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej. Jag har problem med mitt mobila bredband. Har satt in simkortet i ett obundet D-link modem, men det funkar inte. Vad gör jag?

Hej @Lasse_54!

Jag flyttade din fråga till den här tråden, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej har köpt ett abonnemang på bredband hos er. Har satt i simkortet i routern men får ingen internetanslutning. Står att pinkkoden är låst. Kan ni hjälpa mig med detta?

Hej @Magnus93rydan!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur du går tillväga här ovanför :)

Allt gott!
Hej
Har en D-link DWR-953 4G-router med modem AC1200. Jag för inte simkortet att fungera fastän jag följer instruktionerna till punkt o pricka. Loggade in på routern via dator för att kolla inställningar och såg då i systemloggen för routern att det stod : simcard check fail.
Vad tror ni är problemet? ej aktiverat simkort?
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej
Har en D-link DWR-953 4G-router med modem AC1200. Jag för inte simkortet att fungera fastän jag följer instruktionerna till punkt o pricka. Loggade in på routern via dator för att kolla inställningar och såg då i systemloggen för routern att det stod : simcard check fail.
Vad tror ni är problemet? ej aktiverat simkort?

Hej @matma4!

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se hur du går tillväga här ovanför.

Allt gott!
Efter en uppdatering visar min router :
”pin locked”. hur gör man för att låsa upp?
Användarnivå 4
Emblem +5
Efter en uppdatering visar min router :
”pin locked”. hur gör man för att låsa upp?

Hej @lyrhans!

Varmt välkommen till forumet.

Jag flyttade din fråga hit, då du kan se svaret här ovanför.

Allt gott!

Svara