Besvarat

telefonfel

  • 11 mars 2020
  • 1 svar
  • 47 visningar

Hej! Den iPhone 7 som är köpt tillsammans med ett Hallon-abonnemang har ett fel. ”Mute”-knappen har fastnat så att ljudet alltid är avstängt. Telefonen är bara knappt ett halvår gammal. Byter ni ut den eller hur får vi felet åtgärdat?

 

mvh Martin

icon

Bästa svar av Axel 12 mars 2020, 16:22

Hejsan @MartinFagerström

I ditt fall skulle jag rekommendera att du skickar in din mobil på reparation.

Vi samarbetar med en reparationsbyrå som heter Mobilbyrån och det är dit som du kommer skicka din telefon. För att skapa reparationsordern, kan du följa den här länken.

I serviceordern behöver du fylla i dina personuppgifter samt en beskrivning av varför din telefon behöver skickas in på reparation. För att ordern skall bli godkänd behöver du bocka i ”Serviceemballage inklusive fraktsedel (195:- ink moms)” under rubriken Tilläggstjänster. Eftersom du inte ska betala emballaget behöver du ange ”Hallon” under ”Övrig information” – då plockas kostnaden bort.

Det som Mobilbyrån sedan gör när de har fått in telefonen, är att undersöka huruvida skadan går på garanti eller inte. Om den går på garanti, så åtgärdar de felet automatiskt. Om skadan däremot inte går på garanti, så kommer du få ett kostnadsförslag skickat till dig på mejlen som du behöver du ta ställning till. Men du kan givetvis kolla med din hemförsäkring om det är så att de täcker kostnaden till en självrisk eller dylikt.

En reparation brukar ta ungefär 10 arbetsdagar från att du skickar iväg telefonen tills du har den åter.

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem +2

Hejsan @MartinFagerström

I ditt fall skulle jag rekommendera att du skickar in din mobil på reparation.

Vi samarbetar med en reparationsbyrå som heter Mobilbyrån och det är dit som du kommer skicka din telefon. För att skapa reparationsordern, kan du följa den här länken.

I serviceordern behöver du fylla i dina personuppgifter samt en beskrivning av varför din telefon behöver skickas in på reparation. För att ordern skall bli godkänd behöver du bocka i ”Serviceemballage inklusive fraktsedel (195:- ink moms)” under rubriken Tilläggstjänster. Eftersom du inte ska betala emballaget behöver du ange ”Hallon” under ”Övrig information” – då plockas kostnaden bort.

Det som Mobilbyrån sedan gör när de har fått in telefonen, är att undersöka huruvida skadan går på garanti eller inte. Om den går på garanti, så åtgärdar de felet automatiskt. Om skadan däremot inte går på garanti, så kommer du få ett kostnadsförslag skickat till dig på mejlen som du behöver du ta ställning till. Men du kan givetvis kolla med din hemförsäkring om det är så att de täcker kostnaden till en självrisk eller dylikt.

En reparation brukar ta ungefär 10 arbetsdagar från att du skickar iväg telefonen tills du har den åter.

Svara