hallon

Tjänst har dragit 50kr


På min faktura står det "Tjänster 72445/txtNation Limited/031-7990172" Vad är det? Jag har inte nyttjat eller smsát några tjänster som driver extra kostnader?

Tacksam för en förklaring. Vill att alla kostnader som inte ingår i mitt Hallon abonnemang stryps.

/Görgis

31 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Gorgis!



Varmt välkommen till forumet!



Jag förstår absolut att man vill ha en tydlig översikt över sina kostnader.



De här typer av betaltjänster är ingenting som ingår i ditt abonnemang utan debiteras utöver abonnemangskostnaden.



De här kostnaderna är ingenting som kommer hallon tillhanda, utan går direkt och oavkortat till företaget vars tjänst man har köpt via sin telefon.



Jag googlade och lyckades hitta företaget i fråga, du kan klicka här för att komma till deras hemsida.



Jag förstår aboslut att man vill kunna spärra den här typer av tjänster och vi på hallon erbjuder en kostnadskontroll som man kan aktivera via Mina sidor.

När du aktiverat kostnadskontrollen, så kommer inga kostnader utöver din abonnemangskostnad kunna debiteras dig.



Vänligen notera att detta även innefattar roaming inom EU/EES.



Jag hoppas du får en fin dag!
Tvänster 72445txt. Nation Limited 08/44682648

Detta kommer på min faktura

Nnågra gånger och kostnad är 50kr. varje gång.

vad är det?
Användarnivå 4
Emblem +5
Tvänster 72445txt. Nation Limited 08/44682648

Detta kommer på min faktura

Nnågra gånger och kostnad är 50kr. varje gång.

vad är det?




Hej @Wioletta!



Varmt välkommen till forumet!



Jag flyttade din fråga hit då du kan se hur du kommer i kontakt med txtNation här ovanför.



Ha en fin dag!

Hej.

Min son har råkat ut för samma sak. De hann dra 2 x 50 kr innan jag hann spärra hans nummer för betaltjänster.

Det jag kan anse som konstigt är att ni inte spärrar dessa nummer som betaltjänst. Se ärende från 2011 som tar upp samma nummer som nämns ovan.

http://www.etiskaradet.se/sidor/dnr-141b-11-txtnation.aspx

Användarnivå 1

Hej

Etiska rådet har i ett beslut daterat oktober 2011 skrivit följande ang "txtnation":

ERB:s beslut:
ERB hemställer till TeliaSonera Sverige AB att abonnemangsavtalet för företaget txtNations tjänst på kortnumret 72221 tillsvidare ska upphöra att gälla
.

 

Varför är inte ni på Hallon så måna om era kunder så att ni skulle spärra dem? Gör ni också vinning?

Spärra dem (och andra oseriösa bedragare) omgående! Via sökning på nätet verkar det endast vara kunder hos Hallon som har haft problem under de senaste åren. En lätt lösning för att behålla kunder och få fler glada kunder.

 

Bedrövligt att ni inte kan spärra detta bolag.

Det har drabbat även mig och jag vet med säkerhet att jag inte köpt någon tjänst med min telefon. 

Har kostat mig 350 kr, för ingenting. 

Kommer naturligtvis avsluta mina abonnemang hos Hallon och aktivt arbeta för att andra blir medvetna om Hallons oseriösa attityd att bara skylla ifrån sig och inte hjälpa sina kunder. 

 

 

Håller helt med GusOsc ovan, uselt Hallon!

Upptäckte just att min dotter lurats på 200 kr för ingenting.

Användarnivå 1

Jag lyckades få tillbaka hela summan på 1700kr från de via deras faktureringstjänst som sköts av pfi.me

Tog kontakt med dem via help@pfi.me och förklarade situation och därmed krävde återbetalning. De vägrade först då dem påstod att jag hade fått pinkod, som jag sedan hade använt mig utav för att aktivera tjänsten därmed kunde dem se att detta var ett aktivt val och går icke att få ersättning för. 

Men när jag krävde att de skulle bevisa sina påståenden då gav dem upp o var villiga att betala 50% av summan. Men jag krävde 100% och efter tredje mejlet fick jag hela beloppet 1700kr.

 

Kontakta de omgående om du har blivit drabbad!

Mejla till help@pfi.me

 

Lycka till!! 

Tack 

Jag lyckades få tillbaka hela summan på 1700kr från de via deras faktureringstjänst som sköts av pfi.me

Tog kontakt med dem via help@pfi.me och förklarade situation och därmed krävde återbetalning. De vägrade först då dem påstod att jag hade fått pinkod, som jag sedan hade använt mig utav för att aktivera tjänsten därmed kunde dem se att detta var ett aktivt val och går icke att få ersättning för. 

Men när jag krävde att de skulle bevisa sina påståenden då gav dem upp o var villiga att betala 50% av summan. Men jag krävde 100% och efter tredje mejlet fick jag hela beloppet 1700kr.

 

Kontakta de omgående om du har blivit drabbad!

Mejla till help@pfi.me

 

Lycka till!! 


Stort tack för att du skrivit här Ferdou!

Eftersom jag också blivit utsatt för detta bedrägeri, då jag varken köpt något eller använt nån tjänst gjorde jag som dig, och lyckades på 3 arbetsdagar få tillbaka hela summan som hunnit dras från mitt abonnemang; 850 kr.

txtnation är rent bedrägeri och verkar fortsätta så länge vi inte har kostnadskontrollen på… 

Ber alla som blivit drabbade av detta att kräva tillbaka alla sina pengar. Kontakta help@pfi.me Hallon borde också göra något åt det.

 

Bedrövligt att ni inte kan spärra detta bolag.

Det har drabbat även mig och jag vet med säkerhet att jag inte köpt någon tjänst med min telefon. 

Har kostat mig 350 kr, för ingenting. 

Kommer naturligtvis avsluta mina abonnemang hos Hallon och aktivt arbeta för att andra blir medvetna om Hallons oseriösa attityd att bara skylla ifrån sig och inte hjälpa sina kunder. 

 

 


hej,

Jag drabbades också av detta (totalt 850 kr) och blev smått chockad, men idag kom pengarna!

Det är alltså inte försent att få pengarna tillbaka. 

Kontakta help@pfi.me och kräv bevis för vad det avser och alla pengar tillbaka. Ge dig inte, det kommer att ta 3 mail sen är det nog klart. Lycka till. 

Användarnivå 4