Besvarat

Upptaget när vissa ringer mig

• Nykomling
  • 0 kommentarer
När vissa personer ringer till mig blir det alltid direkt upptaget för dem. I min telefon går inga signaler fram, istället får jag meddelandet "+46xxxxxxxxxx ringde dig men lämnade inget meddelande i MobilSvar. Klicka på numret för att ringa tillbaka till den som sökte dig".
Detta t.ex från ett Telia företagsabonnemang, men från ett annat likadant Telia företagsabonnemang från samma företag går det bra.
Också ibland att vissa får upptaget när de ringer mig och när de direkt gör nytt försök kopplas samtalet fram.

Har kontrollerat att inte Stör ej på mobilen är på.
Använder Iphone.
icon

Bästa svar av Tor 1 oktober 2018, 10:54

Hej @L-O.

Jag skulle vilja att du gör ett s.k. korstest. Det betyder att du testar ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det fungerar bättre i den. Genom att göra så, får vi enkelt reda på om problemet ligger i telefonen eller i SIM-kortet.

Ha en fortsatt fin dag!
Visa original

19 svar

Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @L-O.

Jag skulle vilja att du gör ett s.k. korstest. Det betyder att du testar ditt SIM-kort i en annan telefon för att se om det fungerar bättre i den. Genom att göra så, får vi enkelt reda på om problemet ligger i telefonen eller i SIM-kortet.

Ha en fortsatt fin dag!
Hej! Nu har vi gjort uteslutningsmetoden och de är helt klart hos er felet ligger.

Jag har en iPhone X
Mamma har en iPhone 5
Syster har en samsung S8

Vi bytte samtidigt till hallon och när vi försöker nå varandra kommer vi till telefonsvarare första gången och nästa gång vi ringer kommer vi fram efter en stunds tystnad väldigt långsamt innan den kopplar upp. Samma sak när killen som har ett annat abonnemang försöker ringa.

Att få meddelande om missat samtal när man haft telefonen framför sig hela tiden otroligt irriterande.

Vad gör ni åt detta?
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej! Nu har vi gjort uteslutningsmetoden och de är helt klart hos er felet ligger.

Jag har en iPhone X
Mamma har en iPhone 5
Syster har en samsung S8

Vi bytte samtidigt till hallon och när vi försöker nå varandra kommer vi till telefonsvarare första gången och nästa gång vi ringer kommer vi fram efter en stunds tystnad väldigt långsamt innan den kopplar upp. Samma sak när killen som har ett annat abonnemang försöker ringa.

Att få meddelande om missat samtal när man haft telefonen framför sig hela tiden otroligt irriterande.

Vad gör ni åt detta?

Okej. Kan de personer som har Iphone testa att inaktivera Imessage samt Facetime på telefonen, och sedan göra ett nytt försök? Fullt möjligt att detta blockerar.
Nu har vi försökt stänga av facetime och imessage. Men kan fortfarande inte ringa.
Användarnivå 4
Emblem +2
Nu har vi försökt stänga av facetime och imessage. Men kan fortfarande inte ringa.
Väldigt märkligt. Vänligen kontakta vår kundservice per mejl eller chatt så får vi felsöka detta djupare.

Ha en fin dag! 🙂
Jag har haft exakt samma problem länge, orkar inte rodda i det längre.
Jag och även min partner har samma problem. Jag får sms om missade samtal fast jag har mobilen framför mig.
Jag kan inte ringa till annan Hallon kund men övriga går bra.
Har varit så i ett dygn nu.
Väldigt irriterande.
Användarnivå 4
Emblem +2
Hej @Petra och @Suzy. :)

Det vore kanon om ni kunde kontakta vår kundservice så kan de hjälpa till med en djupare felsökning.
Hej!
Har precis samma problem! Jag befinner mig i Spanien, och min far kom för att hälsa på. Vi har Hallon bägge två. Plötsligt från ena dan till den andra så kan jag inte ringa honom utan kommer direkt till hans mobilsvar.
Han får inget meddelande om att jag har ringt och mitt nummer syns inte i hans samtalslista.
Nu har han rest hem till Sverige igen och jag kan ALDRIG ringa hans mobil och få tag på honom!!!
Mycket irriterande!!!! Vad kan man göra åt detta???
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej!
Har precis samma problem! Jag befinner mig i Spanien, och min far kom för att hälsa på. Vi har Hallon bägge två. Plötsligt från ena dan till den andra så kan jag inte ringa honom utan kommer direkt till hans mobilsvar.
Han får inget meddelande om att jag har ringt och mitt nummer syns inte i hans samtalslista.
Nu har han rest hem till Sverige igen och jag kan ALDRIG ringa hans mobil och få tag på honom!!!
Mycket irriterande!!!! Vad kan man göra åt detta???

@superhoven

Jag har svarat i din separata tråd. 😊
Hej

Även jag har samma problem och har haft sedan start. Har provat flera olika telefoner med samma resultat och även hört om detta hos flera hallon-användare.

Är detta något man bara skall "leva med" om man använder hallon eller har någon av er ovan lyckats lösa detta problem?
jag hade så när jag satte i ett comviq kort i min telefon, samsung galaxy S8 minns inte hur vi löste problemet, men till slut gick de att ringa ut till folk, och folk kunde ringa till mig.

Inga problem efter detta att byta simkort. Även om det i sms från Hallon skulle ta runt 10 min att få alla inställningar. Men telefonen koppla rätt själv.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Json!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår verkligen att detta är superfrustrerande för dig.

Det jag skulle vilja att du testar är att be en utav de som försöker ringa till dig att testa göra det med hemligt nummer, alltså att de slår #31#07xxx osv.

Kommer de fram när de gör detta?
Tack för ditt svar Oskar.

Problemet är att jag inte kan se några mönster i detta. Samma person kan ringa med samma förutsättningar (samma plats osv) där det första samtalet aldrig går fram, men om de försöker igen någon minut senare så funkar det. Så att testa med hemligt nummer blir svårt att genomföra. Måste i så fall be alla kontakter att alltid använda det över tid för att se skillnaden.

Mvh
Henrik
@Json Min dotter har samma problem (dock inte jag, och vi har båda Hallon): När man ringer henne är det upptaget första gången, men andra gången (direkt efter) går det fram. Min fru som ringer från ett comviq-abb, har samma problem när hon ringer dottern. Löste du problemet någon sedan? @Oskar
Användarnivå 6
Emblem +8

@Json Min dotter har samma problem (dock inte jag, och vi har båda Hallon): När man ringer henne är det upptaget första gången, men andra gången (direkt efter) går det fram. Min fru som ringer från ett comviq-abb, har samma problem när hon ringer dottern. Löste du problemet någon sedan? @Oskar

@mrk

Detta låter som Stör ej-funktionen. Kan ni kika så den inte är aktiv i din dotters mobil? 😊

@mrk

Detta låter som Stör ej-funktionen. Kan ni kika så den inte är aktiv i din dotters mobil? 😊

Bra tips, jag ska kolla det.

@mrk

Tack, det var det som var problemet!!! Bra tips!!!

/mrk
Användarnivå 6
Emblem +8
@mrk

Kanon! Vad skönt att det löste sig! 😄😄💃💃

Svara