Besvarat

Varför funkar inte 4G (Löst)

Hej

Jag bor i Malmö och har en iPhone 7 men av någon anledning så funkar aldrig 4g.
Jag har tidigare haft en annan operatör där det funkat felfritt.

Jag har testat att starta om telefonen vid ett flertal tillfällen utan resultat.
Finns det något annat jag kan göra eller ska jag helt enkelt byta till en annan operatör?

Mvh
icon

Bästa svar av Martin 4 September 2019, 09:43

Visa original

5 svar

Hejsan @Krokodil!

Har det aldrig fungerat med 4G när du använt SIM-kort från oss i din iPhone 7? Fungerar det med 4G ifall du sätter ett annat SIM-kort i din mobil från en annan operatör nu eller har du inte testat det? Du kan även testa SIM-kortet du har från oss i en annan mobil för att se vad som händer.
Hej,

jodå i början funkade det fint men nånstans på vägen har det slutat.

Jag testade precis att byta sim-kort med sambon och då fick hon 4G med mitt men jag hade fortfarande bara 3G med hennes.

Är det nån inställning på telefonen eller något hårdvarufel?
Hej,

jodå i början funkade det fint men nånstans på vägen har det slutat.

Jag testade precis att byta sim-kort med sambon och då fick hon 4G med mitt men jag hade fortfarande bara 3G med hennes.

Är det nån inställning på telefonen eller något hårdvarufel?

Se där, förhoppningsvis är det mjukvarurelaterat. Lättare att åtgärda. 🙂

Det du kan börja kolla i mobilens inställningar är ifall 4G är igång. Det gör du inne i Inställningar > Mobilnät > Alternativ för mobildata > Aktivera 4G. Där inne får du tre alternativ:

• Av
  • Röst och data (Rekommenderat)
  • Endast data

Om det är igång där men fungerar inte kan du testa att nollställa nätverket i din mobil för att se om det hjälper. Du gör det inne i Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställt nätverk. Du förlorar inget sparat du har på mobilen som bilder, nummer eller konversationer.

Hojta gärna till hur det gick. 😊
Super!
Det var bara inställningen som var fel, tusen tack för hjälpen 🙂
Super!
Det var bara inställningen som var fel, tusen tack för hjälpen :)

Härligt att höra att det är löst! Helt mitt nöje. 😉

Svara

Static Template