Besvarat

Varför har jag ingen täckning? Och varför dras inge pengarna?

• 13 april 2021
  • 1 svar
  • 87 visningar

Hej! Är frustrerad och fattar nada!

Varje gång jag ska ringa någon bryts samtalet eller så går inga signaler ut alls! Sedan får jag en pop-up ruta i min iPhone och jag hoppar till inställningarna för Wi-Fi-läge (varför då?) det ser också ut som att jag bara kan göra SOS-samtal dessutom? Vilket är skumt… har aldrig haft problem med täckning i min bostad innan och vart jag än står ser jag bara 1 pinne på mottagningen... 

Har Hallon stängt av/pausat mitt abonnemang av misstag? Elle vart trasslar det?
Strular er mottagning till er betalningsleverantör eller varför drabbas vi kunder av detta?

Min telefon är det inget fel på vad jag kan se… och pengar finns på kortet och enligt banken har ni dragit den månatliga avgiften… är det SIM-kortet som behöver bytas?
Gör inte ni det automatiskt eller måste jag plocka ut kortet varje år och kolla när det har gått ut och själv beställa nytt?

Eller håller/gäller dessa SIM-kort så länge jag äger abonnemanget och det är aktivt?

Såhär kan väl ingen ha det! Måste ju kunna ringa ut till folk! Jag har redan skickat mejl till kundtjänst men det verkar ha kommit i Hallons skräpkorg! Inte går det att få tag på någon när det går tokigt och framförallt inte när kunden blir drabbad utan anledning.

icon

Bästa svar av Linnea 16 april 2021, 12:18

Hej @josher!

Jag håller verkligen med om att det inte låter hållbart alls att du ska ha det sådär. Det vi kan konstatera är att om dragningen gått igenom är inte ditt abonnemang spärrat - dessutom så har du ingen mottagning alls när ditt abonnemang är spärrat för obetald avgift. Alltså hade du inte haft en pinnes mottagning heller.

Gällande SIM-korten har dessa inget utgångsdatum, utan de håller tills de skadas eller blir defekta rent fysiskt.

Är det bara i din bostad du upplever problem, eller även utanför bostaden? Hur länge har du haft dessa problem? 

Visa original

1 svar

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej @josher!

Jag håller verkligen med om att det inte låter hållbart alls att du ska ha det sådär. Det vi kan konstatera är att om dragningen gått igenom är inte ditt abonnemang spärrat - dessutom så har du ingen mottagning alls när ditt abonnemang är spärrat för obetald avgift. Alltså hade du inte haft en pinnes mottagning heller.

Gällande SIM-korten har dessa inget utgångsdatum, utan de håller tills de skadas eller blir defekta rent fysiskt.

Är det bara i din bostad du upplever problem, eller även utanför bostaden? Hur länge har du haft dessa problem? 

Svara

Static Template