Besvarat

Vidarekoppling av samtal kan inte stängas av

Har haft Hallonmobilen vidarekopplad till jobbmobilen (telia) till och från i flera månader, utan problem.
Idag går vidarekopplingen inte att häva, men på Hallonmobilen framgår INTE att den är vidarekopplad.
Har stängt av gjort så mycket uppdateringar jag kan och Hallonmobilen (Iphone 5 SE) tillåter.
Men när jag ringer H-mobilen vidarekopplas ändå samtalet till jobbmobilen.
icon

Bästa svar av Linnea 7 november 2018, 15:09

@Tikej, @HM598, @Bagarn G & @Sam - vi har nu gjort en åtgärd för att se om det löser problemet. Kan ni starta om era telefoner och se om det fungerar?
Visa original

28 svar

Har haft vidarekoppling från min Hallon iPhone-mobil till arbetsmobil (Telia). Vidarekopplingen har gjorts genom funktionen på mobilen "Inställningar/Telefon/Vidarekoppling". Har kopplat bort vidarekoppling men samtalen kopplas trots detta vidare, även när telefonen är avstängd. På mobilen syns inte någon symbol som indikerar vidarekoppling. Samma problem har rapporterats i två andra inlägg på forumet senaste dygnet.
Hur gör jag för att koppla bort vidarekoppling som hängt sig
Jag har vidarekopplat min telefon och nu går det inte att ta bort vidarekopplingen
Användarnivå 4
Emblem +2
Hejsan @HM598.

Varmt välkommen till forumet! :)

Kan du pröva att gå in i inställningar>Allmänt>Programuppdatering och uppdatera till den senaste versionen.

Ha det fint! 🙂
Användarnivå 4
Emblem +2
Har haft Hallonmobilen vidarekopplad till jobbmobilen (telia) till och från i flera månader, utan problem.
Idag går vidarekopplingen inte att häva, men på Hallonmobilen framgår INTE att den är vidarekopplad.
Har stängt av gjort så mycket uppdateringar jag kan och Hallonmobilen (Iphone 5 SE) tillåter.
Men när jag ringer H-mobilen vidarekopplas ändå samtalet till jobbmobilen.

Hej,

Jag har flyttat in din tråd i denna. Kan du pröva samma sak som jag föreslagit ovan? :)

Ha en fin dag!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Bagarn G!

Jag har flyttat in din fråga i denna tråd, då den ställts tidigare. 🙂
Hejsan @HM598.

Varmt välkommen till forumet! :)

Kan du pröva att gå in i inställningar>Allmänt>Programuppdatering och uppdatera till den senaste versionen.

Ha det fint! :)

Detta har jag redan provat utan någon framgång.
"Ring" #21# och se om det hjälper.
Du kan även testa ##21# om det inte funkar.
"Ring" #21# och se om det hjälper.
Du kan även testa ##21# om det inte funkar.

Även detta har jag redan testat. Apple support anser att felet ligger hos mobiloperatören och Hallon support säger att detta är uteslutet eftersom funktionen vidarekoppling inte finns (och inte har funnits?). Mitt emellan sitter jag med en mobil som inte är fullt funktionell.
Användarnivå 3
Testa även med 61,62 och 67, dvs ##__# och #__#
He!
jag har samma problem och har gjort allt till och med beställt nytt sim kort men det funkar inte
Fick du det att funka nu eller något ?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej på er!

Ni som upplever problem med vidarekoppling - har ni möjlighet att göra en fabriksåterställning av telefonen?

Tänk dock på att allt innehåll försvinner, så spara det gärna i iCloud eller liknande först.

Orsaken till att jag vill att ni testar detta är att jag misstänker att problemet måste ligga i mjukvaran, då ni alla har iPhones och vi inte har någon support för vidarekoppling i våra abonnemang eller interna system idag. Så det finns tyvärr inget jag kan ställa in här ifrån på era abonnemang.

Hojta gärna till när ni testat detta!
Användarnivå 3
Det där med att ni inte har stöd för vidarekoppling kan omöjligt stämma. Jag har en vidarekoppling vid "ej nåbar/otillgänglig", se bifogade bild. Testade den precis genom att stänga av telefonen och det fungerade. Slog på den och då ringer det i den igen. Det har därmed inget med telefonen (som var avstängd) att göra utan vidarekopplingen ligger i nätet. Det är en Android men det har ingen betydelse.

Användarnivå 3
Vid test av vidarekoppling med avstängd telefon används alltså de inställningar ni har i nätet, ej i telefonen. Det gäller för övrigt alla inställningar i bilden ovan. De ligger alltid i nätet, ej lokalt i telefonen. Bättre att testa detta än att göra en återställning.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @HH1!

Jag ber om ursäkt om jag uttryckte mig lite luddigt.

Det jag menar är att vi inte kan lägga in vidarekopplingar härifrån, alltså vidarekoppla ditt nummer via våra system. Vi kan inte heller aktivera/inaktivera det härifrån, vilket innebär att det inte finns några inställningar jag kan "peta i" härifrån för att försöka åtgärda problemet. 🙂
Användarnivå 3
En variant är att stoppa in simkortet i en annan mobil och försöka avaktivera vidarekopplingarna i den.
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej igen!

Jag har en dialog internt och med Apple för att se över hur vi kan lösa detta. 🙂
Användarnivå 6
Emblem +8
@Tikej, @HM598, @Bagarn G & @Sam - vi har nu gjort en åtgärd för att se om det löser problemet. Kan ni starta om era telefoner och se om det fungerar?
Testa även med 61,62 och 67, dvs ##__# och #__#

Tyvärr ingen framgång med detta.

Lät hoppfullt men har tyvärr inte löst problemet. Telefonen är fortfarande vidarekopplad.

Efter ytterligare en omstart av telefonen dök symbolen för vidarekoppling upp och jag kunde gå in under "Inställningar" och koppla bort vidarekopplingen. Tack för hjälpen! Är felet åtgärdat så att jag i framtiden vågar utnyttja funktionen "Vidarekoppling" på telefonen?
Användarnivå 6
Emblem +8

@Tikej, @HM598, @Bagarn G & @Sam - vi har nu gjort en åtgärd för att se om det löser problemet. Kan ni starta om era telefoner och se om det fungerar?Efter ytterligare en omstart av telefonen dök symbolen för vidarekoppling upp och jag kunde gå in under "Inställningar" och koppla bort vidarekopplingen. Tack för hjälpen! Är felet åtgärdat så att jag i framtiden vågar utnyttja funktionen "Vidarekoppling" på telefonen?

@HM598

Yes, problemet är åtgärdat! 😄

Skulle någon annan ha problem här på forumet - kontakta mig i PM med numret i fråga så kikar jag på det direkt.
Har haft min hallon telefon kopplad till min jobb telefon och nu får jag den inte att släppa vidarekopplinen. Har sett en tråd att det problemet har ägt rum förut.

Kan jag få hjälp att få bort det?
Har startat om telefonen ett antal ggr och gjort uppdateringar och allt som går från min telefon.
Användarnivå 4
Emblem +5
Har haft min hallon telefon kopplad till min jobb telefon och nu får jag den inte att släppa vidarekopplinen. Har sett en tråd att det problemet har ägt rum förut.

Kan jag få hjälp att få bort det?
Har startat om telefonen ett antal ggr och gjort uppdateringar och allt som går från min telefon.

Hej @Rob1987!

Varmt välkommen till forumet, det är superkul att du har hittat hit!

Jag ber innerligt om ursäkt för det sena svaret, men jag flyttade din fråga hit.

Vi ska självklart lösa detta åt dig, om du PMar @Linnea så hjälper hon dig 🙂

Svara

Static Template