Vissa som ringer kommer inte fram

Massa som ringer min telefon kommer inte fram. Olika kommer fram eller inte. Vad händer??
Ena dagen kommer min fru fram senare kommer hon inte fram samma dag :-(
Vad fan händer??

14 svar

Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Kotten76!

Varmt välkommen till forumet. Det är verkligen superkul att du hittat hit.

Jag förstår verkligen att detta är frustrerande och det låter superkonstigt att det varierar så mycket.

Är det så att felet uppstår på flera olika platser eller är du på en specifik plats?

Har du ett aktivt samtal när det inte går att komma fram till dig?
Jag och mina kollegor har samma problem, det sker när som helst var som helst.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

@CissiN - upplever ni fortfarande samma problem?
Får den som försöker ringa till er något felmeddelande uppläst för sig?

Upplever du samma problem när du försöker ringa från ditt abonnemang till någon?

@Kotten76 - upplever du fortfarande sammma problem? Och har du haft möjlighet att kika på om det uppstår på flera olika platser och om du har stör ej på?
Hej! Min dotter har samma problem som ovanstående. Detta uppkom för ca 1 v sen. När jag ringer henne går det bara fram signaler i min telefon och på hennes mobil händer ingenting. Hon får inga aviseringar om missade samtal eller sms om missade samtal. Vansinnigt irriterande!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @CarolineF!

Varmt välkommen till forumet!

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag förstår absolut att det är irriterande när man inte får några notiser och jag ska så klart försöka lösa det åt er.

Är det så att er dotter inte får några notiser oavsett vem det är som ringer/SMSar henne eller är det enbart när du försöker nå henne?

Allt gott!
Tack för återkoppling.
Det är så att hon får inga notiser, oavsett vem som ringer. Det finns Inga missade samtal i samtalslistan heller.
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen!

Det låter nästan som att dessa är avstängda i sådana fall. Man kan dubbelkolla detta genom att kika i telefonens notisinställningar och säkerställa att man inte inaktiverat dessa eller dylikt.

Man kan också dubbelkolla så att man inte har "Stör ej" eller någon sådan funktion igång också.
Hej! Jag har precis börjat få dessa problem. Just nu enbart till ett mobilnummer, dit jag varken kan messa eller ringa. Användaren är upptagen står det. Vi har kollat inställningar och startat om mobilerna. Det blir inte bättre. Ser nu på forumet att det verkar vara flera som har detta problem.
Hallon! Detta måste ni fixa!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej @Hejmikkomikkohej!

Varmt välkommen till forumet!

Jag förstår verkligen att det är frustrerande för dig.
Då det inte är ett generellt problem, alltså att du inte kan ringa eller SMSa till någon, skulle jag vilja be dig testa att ringa med dolt nummer.

Alltså att du slår #31# innan du slår numret som du försöker ringa till.
Blir det någon skillnad när du gör detta?

Ha en fin dag!
Hej Oskar! Mitt problem har löst sig. Av någon mystisk anledning var mitt nummer blockerat hos mottagaren. Inget vi vet vi gjort, men vi avblockerade och nu fungerar allt som vanligt.
Med vänlig hälsning
Mikko
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej igen @Hejmikkomikkohej!

Vad skönt att det löste sig för dig.

Ha en fortsatt fin dag!

hej,

jag har samma problemet,

Har skaffat mig en Iphone 6s, och det blev så då och då det jag inte har fått någon meddelandet om missad samtal. Men Idag har min fru försökt att komma nå mig flera gånger och hon fick meddelandet det jag är oträffbar, när min mobil hade fult signal och jag har inte pratat med någon, och jag fick varken avisering om missad samtal eller  sms. Och jag har börjat att få sms från henne med 3 timmar försening.

Vad är som händer med hallon?

Hej

jag har nästan samma problemet,det är många som ringer mig och de säger att min mobil är stängt. sedan jag få ett misscall meddelande. 

Vad ska jag göra?

Hej
Jag har samma problem. När vissa nummer ringer till min dotters telefon så kommer de inte fram utan får en röst som säger. ”Den du ringer kan inte svar men du kan skicka sms att visa att du har ringt.”

Inga aviseringar om missat samtal. Vanliga sms fungerar dock mellan samma nummer.

Vi har kolla inställningar aviseringar och om det var blockerat men nej. Kollat övriga inställningar men hittar inget. Har en IPhone 6s

Hur är det möjligt att det är fler som verkar ha samma problem. Aldrig varit problem med ex. Comviq eller Telia som vi har på övriga telefoner.

Hjälp önskas omgående.

Svara