Besvarat

WiFi-samtal / VoLTE

Kan man ringa och ta emot samtal via Wi-Fi med er?
icon

Bästa svar av Linnea 4 september 2019, 11:47

Hej alla glada! 😊

Nu finns WiFi-samtal för dig som hallonkund. Läs mer här: Hallon ❤️ WiFi-samtal
Visa original

38 svar

Användarnivå 4
Emblem +6
Hallon har ej Volte eller wifi-samtal tyvärr....
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @herrlarsson!

Det stämmer som @308 säger, idag erbjuder vi inte möjligheten att ringa wifi-samtal och VoLTE.

Vad kul att ni har hitta till forumet, ni är varmt välkomna hit! 😄
Vore väldigt bra med WiFi-samtal, hjälper ju till den något sämre 4G-inomhustäckning som Tre/Hallon har. Snälla aktivera! ☺ Såklart även bra med VoLTE/4G-samtal så att man kan ringa och surfa snabbt samtidigt med mera.
Användarnivå 2
Emblem +6
Tjenare @iterik!

Jag tar vidare den feedbacken till vår IT-avdelning. Vi håller på att se över vilka möjligheter vi har just nu!
Användarnivå 4
Emblem +6
Tjenare @iterik!

Jag tar vidare den feedbacken till vår IT-avdelning. Vi håller på att se över vilka möjligheter vi har just nu!

Hej VoLTE och Wifi-samtal skulle helt klart vara ett jättelyft.. Den funktion man saknar mest från Halebop när man porterade till Hallon.......
Användarnivå 2
Hej @iterik, @308 och @herrlarsson,

VoLTE kommer vi att lansera för hallon under hösten, däremot kan jag inte säga någonting om/när vi kommer att erbjuda Wifi-samtal.

Må gott!
Hej @iterik, @308 och @herrlarsson,

VoLTE kommer vi att lansera för hallon under hösten, däremot kan jag inte säga någonting om/när vi kommer att erbjuda Wifi-samtal.

Må gott!

Härligt Roger! Behövs beta-testare anmäler jag mig gärna. 😃

/E
Hoppas verkligen att WiFi calling enablas snart, annars så behöver jag byta operatör till en som har det.

Flyttade in i nyproducerat och här finns ingen signal 1-2 meter in i lägenheten. Batteriet dras ur super fort, när den försöker hitta nät och inga samtal kommer fram.

Så om ni behöver betatestare så....
Ja, på landsbygden är täckningen också väldigt skiftande, och där skulle WIFI-samtal kunna förändra upplevelse helt.

Som där nu går det inte att ringa på många ställen, och telefonens batteri tar slut snabbt när den ligger och söker på hög effekt.

Alternativet för oss som är nöjda med att ha ett billigare abonnemang är att byta till den konkurrent som har det som tjänst i sitt nät.
Jag har relativt bra täckning men får 3ggr längre stanby med bara wifi på (blir samma som med wifi calling).
Snnnääääääääääla kan vi få det 😬
3 har ju redan det, borde ju vara easy peasy
Wifi samtal behöver vi verkligen!! Det finns wifi koppling överallt så det är ett stort steg för hallon om ni kan köra det!
Jag instämmer! Wi-fi-samtal vore toppen.

Hälsningar,

Anders
Jag använder hallon bredband på sommaren i båten. Men kan inte byta på mobilerna där jag har tre eftersom wifi samtal är nödvändigt där jag bor med fiber men utan mobiltäckning. Halebop ligger ju nu närmast till hands. Kan man drömma om inkoppling av wifi samtal under 2019?
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Hans M! :)

Wifi-samtal är en tjänst vi kikar på och som såklart är väldigt intressant. Vi har dock många puckar under utveckling som vi vill implementera 2019. Wifi-samtal är såklart en av de tjänster som vi kikar på.

Jag har tyvärr ingen möjlighet att garantera eller bekräfta att det blir aktuellt under nästa år eller när/om det blir aktuellt, men att drömma är ju aldrig fel såklart! 😉
Hej,

Eftersom TRE har begränsad täckning i norrland där vi befinner oss rätt ofta vore det toppen om man kunde använda Vowifi. Har jag missat att ni har det eller är det på gång?

Om det inte är på gång blir det nog operatörsbyte.
När kan man ringa wifi samtal med hallon?
Hej, Jag får det att fungera med VoLTE samtal över WiFi. Är det inte meningen att det ska fungera nu? Hur ska jag göra?
Instämmer i körsången, snälla ge oss Wifi-samtal, det är helt avgörande för att jag ska stanna kvar som kund.
Användarnivå 4
Emblem +5
När kan man ringa wifi samtal med hallon?

Hej @Andersgot!

Varmt välkommen till forumet. Jag flyttade din fråga till den här tråden då du kan hitta svaret här ovanför.

Allt gott!
Användarnivå 4
Emblem +5
Hej, Jag får det att fungera med VoLTE samtal över WiFi. Är det inte meningen att det ska fungera nu? Hur ska jag göra?

Hej @Busy!

Varmt välkommen till forumet.

Jag ber verkligen om ursäkt för det sena svaret.

Jag flyttade din fråga hit då du har svaret på din fråga här ovanför :)

Allt gott!
Användarnivå 6
Emblem +8
Hej @Scruffy!

Du ser svar på din fråga här. 🙂
Hur gör man. Jag har obegränsade samtal men sitter fast i en stuga insnöad och har wi-fi men ingen täckning. Jag måste ringa för mitt jobb och behöver hjälp att aktivera
Användarnivå 4
Emblem +5
Hur gör man. Jag har obegränsade samtal men sitter fast i en stuga insnöad och har wi-fi men ingen täckning. Jag måste ringa för mitt jobb och behöver hjälp att aktivera

Hej @Andysaurus!

Varmt välkommen till forumet!

Jag flyttade din fråga hit då du kan se ditt svar här ovanför.

Allt gott!
Har nyss bytt till Hallon och upptäcker att det är mkt dålig täckning i vårt fritidshus på landet. Där har vi däremot fiberanslutning med bra internet. Ser att man kan aktivera ngt som kallas wi-fi-samtal. Är det möjligt att göra det hos Hallon och hur bär man sig i s f åt för att få tillgång till denna tjänst?
Användarnivå 4
Emblem +5
Har nyss bytt till Hallon och upptäcker att det är mkt dålig täckning i vårt fritidshus på landet. Där har vi däremot fiberanslutning med bra internet. Ser att man kan aktivera ngt som kallas wi-fi-samtal. Är det möjligt att göra det hos Hallon och hur bär man sig i s f åt för att få tillgång till denna tjänst?

Hej @Larsa53!

Varmt välkommen till forumet och till oss på hallon.

Jag flyttade din fråga hit då du kan se ditt svar här ovanför :)

Allt gott!

Svara