Problem med att byta betalkort ✔️

Användarnivå 6
Emblem +8
  • hallonmedarbetare
  • 2083 kommentarer

Problemet med att byta betalkort är nu löst & ditt abonnemang kommer inte att spärras förutsatt att du uppdaterar till ett giltigt betalkort under denna vecka. 

Vi ber innerligt om ursäkt för eventuell stress & oro detta har orsakat för dig. :heart:

För tillfället upplever vi utmaningar med tjänsten att byta betalkort på Mina sidor.

Problemet uppstod cirka 5/2-2021 och vi arbetar på att lösa detta så fort vi bara kan. 

Tack för ditt tålamod! :heartbeat:

Detta ämne är stängt för kommentarer

35 svar

Det fungerar ju inte att byta ändå

Samma här,kan ej byta kort och hotas nu av avstängning. Fixa detta nu!!

Fungerar inte att byta för mig heller, hotas också av avstängning nu!

Funkar fortfarande inte 

Det fungerar inte för mig heller. Önskar vi blir kontaktade och bekräftade att vi inte blir avstängda. 

Fungerar tydligen inte nu i skrivande stund.

samt att man skickar ett meddelande om att man stänger ner abonnemanget.

har frågat efter ett bankgiro och ett OCR nummer så jag kan göra rätt för mig.

har jag fått någon responsen.  NEJ

Sämsta kundservicen inom tele. Skärp er eller lägg ner verksamheten

Sluta skicka ut att ni ska stänga ner abonnemang om ni inte ska stänga ner det.

Har försökt byta kort sen den 3 feb å har inte funkat! 

Har samma problem, hotas också av avstängning, men det går ju inte att byta kort!

Jag hoppas verkligen inte att ni stänger ner när det är ni som har problem!

Kanske dags å fixa detta nu. Speciellt för oss som får kortet spärrat imorgon. . Antingen går ni ut med information och fixar så att spärren försvinner. Eller så hoppas jag att  ni snart har en förklaring på varför vi ska sitta här å fundera på när ni ska höra av er och ev lösa problemet 

Klipp från autosvaret på chatten:

”Vi har problem med att byta betalkort på Mina Sidor. Vi kommer inte att spärra abonnemangen för er med utgånget kort, och återkommer när det fungerar! Tack för ert tålamod!”

Har samma problem, fungerar fortfarande inte att byta kort

Herrejisses vilken urusel kundsupport! Verkar vara fullständigt utan både kunskap och känsla gentemot sina kunder.. Hela saken med att ha detta problem med att byta kort samtidigt som att man skickar sina hot om stängning av abonemang? Har försökt byta uppgifter i en vecka nu och den enda reaktion jag får är att jag kommer att stängas av

Användarnivå 1

Jag har också försökt byta kort i en veckas tid. Skickade meddelande till kundtjänst förra veckan, inget svar. Försökte alldeles nyss återigen lägga in mina siffror då det stod att problemet är åtgärdat nu. Det är det inte. Så har jag köat i chatten i en timme, och när jag hamnade på plats 50 åkte jag ur och hamnade sist igen?? Man blir ju gaaalen!! Vilken urusel kundservice, man kan inte ens kalla det för det! Även jag har fått sms och  mail om att mitt nr skall stängas av. problemet är att mitt gamla kort inte gått ut. Men pga min plånbok blev stulen är kortet spärrat och utbytt. Vad sjutton skall man göra?? Inget svar någonstans!!!!!!

Fick dessa två

meddelanden inom loppet av 10

minuter..:)))) vilket av dem kan man lita på? #stressad 

Användarnivå 1

Precis det som jag har fått!! Man blir ju superstressad! Jag har försökt byta hur många gånger som helst men det går bara inte!!

Jag har försökt byta kort i en veckas tid. Skickade meddelande till kundtjänst. Jag har köat i chatten i 2 timmar och när jag hamnade på plats 30 blev det ingen vidare längre. Vad i Helvete för kundservice har ni. Man kan inte kontakta er överhuvudtaget. Har pratat mer än 10 gången med er jävla dumma kundservice och det blev ingen vidare. Och sen hotar ni oss och skickar såna meddelande där det står att ni kommer stänga min abonnemang.

Användarnivå 5

Kortbyte verkar ha lagt av helt.

Det behövs en snabb lösning på problemen.

Användarnivå 6

Vi har också försökt byta kort… förgäves…

Uppryckning hallon!

Jag har varit tvungen att spärra mitt kontokort pga bedrägeri. Nu kan jag inte ändra betalningsalternativ (har försökt ett antal dagar och gånger). Kommer heller inte fram i chatten utan blir utkastad där efter en stund i kön. 

Detta är min dotters telefon vilken hon har som säkerhet när hon är ensam i stallet med hästarna. En säkerhetsfråga. Ni har valt att skicka ett e-post om att ni kommer spärra hennes konto/telefon i morgon, helt orimligt. 

Återkom asap med vad som gäller, det är otydligt och ni ger dålig information om detta. 

Användarnivå 6
Emblem +8

Hej allihopa! 

Denna information kommer jag även uppdatera inlägget med:

I och med att vi har problem med tjänsten för att byta betalkort just nu kommer ni som upplever utmaningar med detta inte att spärras för obetald avgift eller dylikt. När detta är åtgärdat kommer vi meddela er - och ni kommer ha möjlighet att byta betalkort. När ni gör bytet kommer månadsavgiften dras från det nya kortet och ni kommer inte att spärras innan dess. 

Jag förstår givetvis att det skapar stress och oro att ni fått SMS med information om spärr i samband med detta - och vi ber innerligt om ursäkt för detta. 

Tack för ert tålamod, vi uppdaterar er så fort det är löst! 

Haha, “Upplever utmaningar”.. den va snygg ändå.  Är väl mest informationen från Er som skapar utmaningen hos mig iaf.. Men bra, då vet vi vad vi har att förhålla oss till

Användarnivå 6
Emblem +8

Haha, “Upplever utmaningar”.. den va snygg ändå.  Är väl mest informationen från Er som skapar utmaningen hos mig iaf.. Men bra, då vet vi vad vi har att förhålla oss till

@BMB 

Förstår verkligen frustrationen för er, helt klart. Självklart ska inte du som kund straffas för att vi har problem med byte av kort just nu :sunflower:

Återigen, tack för tålamodet. Vi ser till att fixa det här så fort vi kan. 

Samma problem som ni andra. Gjort flera försök att registrera mitt nya kort. Hoppas abonnemangen inte stängs nu. Kan ju alltid hoppas på lite kompensation som plåster på såren för paniken som uppstår kring detta 

Användarnivå 6

Nu ikväll verkar det som det har fungerat att byta kort för oss. Ska kolla imorgon igen och se att rätt uppgifter fortfarande ligger kvar.