Driftstörning

Upplever du problem med din surf efter månadsskiftet? ✔️

• 2 september 2019
  • 25 kommentarer
  • 2090 visningar

Användarnivå 4
Emblem +5
Klicka på "Visa innehåll" för att se problembeskrivning.Hej på er!

Hoppas ni haft en bra helg.

Tack vare aktiva medlemmar här på forumet och era kommentarer, så har det tacksamt uppmärksammats oss att det finns en del tekniska utmaningar för vissa utav våra kunder så här efter månadsskiftet.

Som det ser ut just nu, drabbar det de kunderna som har förbrukat sin tillgängliga surf under augusti vilket leder till att datatrafiken över vårt nät inte är tillgänglig även nu i september.

Vi förstår verkligen att detta skapar stora problem för de kunderna som drabbats och vi jobbar stenhårt med att kunna åtgärda och avhjälpa problemet så fort som möjligt.
Vi ber innerligt om ursäkt för de problem som detta orsakar.

Jag kommer uppdatera den här artikeln så fort som vi har mer information kring detta.

Och som alltid är ni varmt välkomna att lufta era tankar här i kommentarsfältet då vi alltid uppskattar er feedback och ert engagemang.

⚠ Uppdatering (Löst) ✅

Hej igen på er!

Jag har fått information om att det här numera ska vara åtgärdat vilket vi givetvis är väldigt glada över.

Vanligtvis så ska surfen hoppa igång utav sig själv, men det kan vara så att ni behöver starta om er telefon för att det ska fungera.

Hojta gärna här i tråden om det är något annat som kommer upp.

Tack för ert tålamod!

Detta ämne är stängt för kommentarer

25 svar

Hej
Min data tog slut sista dagarna i augusti. Idag 1 sep står på mina sidor att jag har 4 gb. Dock har jag ingen mobildata. Då och då kommer "hallon?" upp på nätverkssymbol. Klickar jag står att jag inte har data och kan köpa på mina sidor. Klickar jag vidare kommer felmeddelande att länken inte funkar. Går jag in på mina sidor vanlig väg syns att data finns. Mobil o startad flera gånger. Vänligen fixa detta tack
Mvh Linus XXX
Hejsan. Det är ny månad och jag har betalat abonnemang räkningen och har fått tillbaka mina 100 gb som jag betalar för. Varför kan jag då inte surfa med min mobilsurf?
Surf tog slut igår kväll, idag borde det kommit igång. Har fått påfyllt med min pott.
Betalar för 2 nummer. Båda fick påfyllt 25GB (ny månad) men kan bara surfa med 1 telefon?
Jag har precis samma problem med trådlöst bredband idag. 200 GB när jag loggar in och den säger fortfarande att det inte går att surfa.

Hallon måste fixa den här skiten!
När jag försöker gå ut på någon sida testat olika.
Så får jag:

"Din surf är slut
Du kan fylla på mer på Mina sidor"

När jag går in där så står det att jag har 25Gb kvar.

????
Ser att många kommer inte ut på nätet via mobiler eller att dom får medellande om surf är slut.
Det kan ha hänt någon när åskan gick över landet.
För det var då mitt började strula.

Och folk som inte har någon idé. Men tyvärr måste dom skriva något ändå.
Sluta med det.
Ni kommer bara göra folk förvirrade o osäkra.
Det är inget bra för hallon.
Så har ni inte bra idé så forsätt neråt på sida.

För svaret att Din surf är slut. Funkar inte.
Ge exempel på vad personen kan göra istället.
Hej! Jag har fått min surf nu vid den första men jag kan inte använda den, det är som att jag har slut på surf
Många har kommenterat att mobilsurfen inte fungerar, trots att ny surf har fyllts på idag. Jag har startat om mobilen och mobildatan är på. Det har nu gått 18 timmar och jag hittar inget svar på problemet under Driftinformation. Därför efterlyser jag ett svar från Hallon!!!

PS. Jag har även mobilt bredband från Hallon och det fungerar.
Mina barn fick ingen ny surf igår och det funkar inte idag heller.Hoppas det löser sig snart. Min sons surf var slut så han behöver den nu. Lägg gärna ut information om när det beräknas vara ordnat.
Hälsningar Camilla
Hej, Har sedan igår inte haft tillgång till någon data även om vi har 8GB surf kvar. Telefon är omstartad men det fungerar inte ändå.
Samma för mig. Går inte surfa men har fått mina GB vad jag kan se på hemsidan
Sen två dagar nu fungerar inte mitt MOBILT BREDBAND ABONNEMANG 100GB.
Jag hade 30GIG kvar för två dagar sen och så plötsligt var det slut varför tog ni mina 30GIG??. den första september auto förnyades det och pengar har dragits från min bank men jag har ingen surf.

mitt nr: XXX
Hej
Min data tog slut sista dagarna i augusti. Idag 1 sep står på mina sidor att jag har 4 gb. Dock har jag ingen mobildata. Då och då kommer "hallon?" upp på nätverkssymbol. Klickar jag står att jag inte har data och kan köpa på mina sidor. Klickar jag vidare kommer felmeddelande att länken inte funkar. Går jag in på mina sidor vanlig väg syns att data finns. Mobil o startad flera gånger. Vänligen fixa detta tack
Mvh Linus XXX

Hejsan! Jag flyttade din tråd till denna där det står mer om detta. Problemet ska vara löst, men återkom mer än gärna ifall du fortfarande upplever problem.
Betalar för 2 nummer. Båda fick påfyllt 25GB (ny månad) men kan bara surfa med 1 telefon?
Hejsan! Jag flyttade din tråd till denna där det står mer om detta. Problemet ska vara löst, men återkom mer än gärna ifall du fortfarande upplever problem.
Surf tog slut igår kväll, idag borde det kommit igång. Har fått påfyllt med min pott.

Jag har precis samma problem med trådlöst bredband idag. 200 GB när jag loggar in och den säger fortfarande att det inte går att surfa.

Hallon måste fixa den här skiten!

När jag försöker gå ut på någon sida testat olika.
Så får jag:

"Din surf är slut
Du kan fylla på mer på Mina sidor"

När jag går in där så står det att jag har 25Gb kvar.

????

Ser att många kommer inte ut på nätet via mobiler eller att dom får medellande om surf är slut.
Det kan ha hänt någon när åskan gick över landet.
För det var då mitt började strula.

Och folk som inte har någon idé. Men tyvärr måste dom skriva något ändå.
Sluta med det.
Ni kommer bara göra folk förvirrade o osäkra.
Det är inget bra för hallon.
Så har ni inte bra idé så forsätt neråt på sida.

För svaret att Din surf är slut. Funkar inte.
Ge exempel på vad personen kan göra istället.

Hej! Jag har fått min surf nu vid den första men jag kan inte använda den, det är som att jag har slut på surf
Många har kommenterat att mobilsurfen inte fungerar, trots att ny surf har fyllts på idag. Jag har startat om mobilen och mobildatan är på. Det har nu gått 18 timmar och jag hittar inget svar på problemet under Driftinformation. Därför efterlyser jag ett svar från Hallon!!!

PS. Jag har även mobilt bredband från Hallon och det fungerar.

Samma för mig. Går inte surfa men har fått mina GB vad jag kan se på hemsidan

Josh ström wrote:
Hejsan. Det är ny månad och jag har betalat abonnemang räkningen och har fått tillbaka mina 100 gb som jag betalar för. Varför kan jag då inte surfa med min mobilsurf?

Sen två dagar nu fungerar inte mitt MOBILT BREDBAND ABONNEMANG 100GB.
Jag hade 30GIG kvar för två dagar sen och så plötsligt var det slut varför tog ni mina 30GIG??. den första september auto förnyades det och pengar har dragits från min bank men jag har ingen surf.

mitt nr: XXX

Hej, Har sedan igår inte haft tillgång till någon data även om vi har 8GB surf kvar. Telefon är omstartad men det fungerar inte ändå.

Camillafelixmaja wrote:
Mina barn fick ingen ny surf igår och det funkar inte idag heller.Hoppas det löser sig snart. Min sons surf var slut så han behöver den nu. Lägg gärna ut information om när det beräknas vara ordnat.
Hälsningar Camilla

Jag vill uppmärksamma att det här problemet INTE är löst!!!
Jag laddade på mitt bredbandskontantkort med 200 gb surf. När jag försöker surfa står det att surfen är slut. Error på länken som kommer upp. Men när jag loggar in på mina sidor via telefonen står det att det finns 200 gb surf kvar. Jag är så besviken på Hallon. Kommer byta kort så fort jag kan....
Användarnivå 6
Emblem +8
Jag vill uppmärksamma att det här problemet INTE är löst!!!
Jag laddade på mitt bredbandskontantkort med 200 gb surf. När jag försöker surfa står det att surfen är slut. Error på länken som kommer upp. Men när jag loggar in på mina sidor via telefonen står det att det finns 200 gb surf kvar. Jag är så besviken på Hallon. Kommer byta kort så fort jag kan....

@Soflun73

Detta problem var avseende abonnemang hos oss, och just i månadsskiftet. Om du har problem med kontantkortet och att surfa får du gärna kontakta vår kundservice så kikar vi på det!