Meny
Stäng
❕ Viktiga datum & information om betalningen i februari
Allt om roaming & utlandstrafik
Hej! Jag reste utomlands till Slovenien och Serbien. Sedan jag reste ifrån Sverige så fungerade inte min mobildata alls, inte en enda dag! Trots det så fick jag en faktura på 700 kr, där det står att jag använde mobildata. Jag försökte använda det några gånger men kopplingen fungerade ej och därför var mobildata avstängd. Varför fick jag fakturan för använd mobildata som inte fungerade alls och som dessutom var avstängd??
Jag ska plugga utomlands och vara borta i 5 månader, därför kommer jag byta mitt nuvarande abonnemang till kontantkort. Sen när jag väl är borta kommer jag köpa ett utländskt SIM kort och använda där, det ska väl inte vara några problem att göra det? Är det något som jag måste tänka på när jag gör det?
Hej, Jag är i Mexiko och behöver kunna ta emot SMS. Telefonen registrerar ej på något av nätverken, AT&T, Movistar eller Telcel. Vad kan jag göra för att lösa problemet?
Jag fick mitt surf nedstängt under min min vistelse i USA när jag uppnått 600 sek vilket är helt ok men det verkar som även telefonin stängdes ned - stämmer det med vad andra upplevt?
Jag är i USA nu och vill inte använda Hallon/AT&T som kom upp automatiskt så fort jag landat. Hade tänkt skaffa ett 30-dagars prepaid sim card för att surfa (ev.ringa) men nu visar det sig att det finns wifi (och telefon) där jag bor som jag kan koppla upp mig på, och det är egentligen det enda jag behöver.För att inte åka på några dolda kostnader från Hallon så har jag stängt av mobildata och roaming men trots detta är roaming på och det dimper ned sms t.ex..Hur är detta möjligt när jag både stängt av mobildata och roaming? Vågar inte använda det wifi som finns här nu eftersom jag inte vet om det är det som används när jag surfar, eller kanske trots allt Hallon.Någon som vet hur man verkligen blir av med roamingen som pågår ´trots att jag stängt av den?
Hej, Jag har surfat över 600 kr ink moms i Schweiz , och Hallon har stängt av datatrafiken helt nu. De skriver att om jag vill surfa obehindrat behöver jag kontakta kundservice. Jag har försökt att göra det, men det fungerar inte. Vet någon hur jag kan lösa detta och få igång min datatrafik igen? Mvh Thilda