Besvarat

Abonnemang till föräldrar som bor utomlands

• 20 september 2020
  • 1 svar
  • 119 visningar

Jag tänker att skapa ett abonnemang genom mitt konto för mina föräldrar som bor i Grekland. Finns det några begränsningar om hur länge kan ett kort fungera utomlands eller skulle det vara ytterligare kostnader?

Mvh, Jannis

icon

Bästa svar av Martin 22 september 2020, 13:52

Hejsan @jannisp!

I första hand rekommenderar jag ett abonnemang/kontantkort från en operatör i landet man befinner sig i om man skall befinna sig där under en längre period (mer än 2 månader).

Den fria EU roamingen har vissa begränsningar som man kan läsa mer om här. I detta fall skulle jag specifikt peka ut att för att om abonnemanget används mer utomlands än hemma i Sverige börjar användandet debiteras enligt en EU taxa.

Mer om hallon inom EU kan du hitta här också.

Visa original

1 svar

Hejsan @jannisp!

I första hand rekommenderar jag ett abonnemang/kontantkort från en operatör i landet man befinner sig i om man skall befinna sig där under en längre period (mer än 2 månader).

Den fria EU roamingen har vissa begränsningar som man kan läsa mer om här. I detta fall skulle jag specifikt peka ut att för att om abonnemanget används mer utomlands än hemma i Sverige börjar användandet debiteras enligt en EU taxa.

Mer om hallon inom EU kan du hitta här också.

Svara

Static Template