Besvarat

Att ringa till och från Montenegro

Kostar om jag befinner mig i Montenegro om ringa till Sverige kostar extra..?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till utland
icon

Bästa svar av Linnea 9 November 2018, 09:13

Hejsan @zarafatemi!

Välkommen till vårt forum. Kul att du har hittat hit!

Du ser priserna nedan:

Ha en superfin helg!
Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
@bog - stort tack för informationen, nu har jag lärt mig någonting nytt också! 😃
Glömde att påminna om att numera måste alla kontantkort registreras vid köp, och då krävs giltig legitimation.
Fast man har Svensk Mobil abonemang ??

Montenegro är inte medlem i EU eller EES så priserna är betydligt högre än vi numera är vana med inom EU.

Det är nog att rekommendera att köpa ett lokalt kontantkort. I Crna Gora (Montenegro).

Om du kommer till flygplaten i Podgorica så finns där tre kiosker. I minst en av dem brukar de sälja Telenor-SIM-kort. Det är det största nätet i landet. Annars finns Telenor-butiker som säljer dessa kontantkort också.

En liten meningslös parentes: Det är inte norska Telenor som numera äger de olika Telenornäten på Balkan, utan ett stort tjeckiskt finanskonsortium som heter PPF Group.

Der finns två till nätopratörer i Montenegro som också har kontantkort., Crnogorski Telekom (T-mobile) som har i stort sett lika bra täckning som Telenor, dvs i stort sett hela landet
samt även
m:tel som har väldigt lite täckning i landet, men desto mer i grannländerna! Mest i Serbien, Kosovo och Albanien. De verkar ha riktat sina antenner mot några av grannländerna, av någon anledning.

Lycka till
Användarnivå 6
Emblem +8
Det stämmer, detta är kostnaden för om du med ditt hallonabonnemang ringer till Sverige från Montenegro.
Fast man har Svensk Mobil abonemang ??
Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @zarafatemi!

Välkommen till vårt forum. Kul att du har hittat hit!

Du ser priserna nedan:

Ha en superfin helg!

Svara

Static Template