Besvarat

Bluffsamtal till Tunisien

Hej.
min telefon låg i en ficka och ringde själv upp senaste numret som var ett bluff nummer i Tunisien.
kan man se hur mycket man blivit bestulen på?
ser att det går att utlands spärra men reser mycket så det är inget slternativ gör mig.
mvh
hans
icon

Bästa svar av Anonymous 18 december 2018, 22:53

Betalnummer fungerar aldrig mellan olika länder. Du betalar alltid bara aktuell utlandstaxa. Bedrägeriet kan ligga i själva samtalet, att man lurar någon att ingå någon slags överenskommelse.
Visa original

7 svar

Du blev inte bestulen på något alls, men du får betala normal samtalstaxa för samtalet du gjorde. Kolla samtalslängd och hallons samtalspriser till Tunisien /cirka 3kr/min), så kan du räkna ut hur mycket du ringde för.

hallon.se/utlandspriser
Tack bog. Då pratar vi om max 3 kr, kan dom verkligen pyssla med scaming på den nivån, det måste väl ändå vara något sorts betal nr för att dom ska kunna tjäna stålar på detta,
Betalnummer fungerar aldrig mellan olika länder. Du betalar alltid bara aktuell utlandstaxa. Bedrägeriet kan ligga i själva samtalet, att man lurar någon att ingå någon slags överenskommelse.
Ok.
tack snälla bog för uttömmande information.
ha en bra kväll
Stämmer detta, vad blev du debiterad?
Hej Frågvis99. Jag kollade precis min faktura och där fanns samtalet redovisat med numera och belopp.
Blygsamma 3 kronor och 5 öre.
bog vet vadhan pratar om! Tack igen bog.
Ok, tack

Svara

Static Template