Besvarat

Dataanvändning i Schweiz

Jag fick att jag via sms kunde använda surf i Schweiz. Nr jag gjorde det fick jag att min surf snart skulle stängas av!
icon

Bästa svar av Linnea 25 oktober 2018, 15:57

Hejsan @Bosse54!

Välkommen till forumet. Kul att du har hittat hit!

Schweiz är inte med i EU, vilket innebär att ditt abonnemang inte går att använda exakt som hemma. Du betalar istället per MB när du surfar.

Har det stått någonting annat i SMSet du fått av oss? I sådana fall - har du möjlighet att skicka en bild på SMSet till mig?
Visa original

6 svar

Användarnivå 6
Emblem +8
Hejsan @Bosse54!

Välkommen till forumet. Kul att du har hittat hit!

Schweiz är inte med i EU, vilket innebär att ditt abonnemang inte går att använda exakt som hemma. Du betalar istället per MB när du surfar.

Har det stått någonting annat i SMSet du fått av oss? I sådana fall - har du möjlighet att skicka en bild på SMSet till mig?
Det går inte att fota sms:et och inte heller att kopiera in texten här!
Nu gick det att kopiera texten!

Välkommen till Schweiz
Här surfar du fritt utan extra kostnad upp till 10GB/mån, förutsatt att du har surf kvar i din pott. Därefter är priset 0,07 kr/MB (ink moms).
Om du vill ringa eller skicka SMS/MMS till Sverige eller andra EU/EES-länder gör du det till samma pris som hemma i Sverige.
Ringer eller SMS:ar du till andra länder gäller vår utlandsprislista, hallon.se/utlandspriser
Trevlig resa!
hallon
Användarnivå 6
Emblem +8
Oj då! Det var ju inte bra om så är fallet. Vilken tid och vilket datum fick du SMSet?
24 oktober kl 10.49
Användarnivå 6
Emblem +8
24 oktober kl 10.49

Tack för ditt svar!

Detta SMS är felaktigt, och det beror på att det har skapats när du har varit uppkopplad mot ett annat nät (inom EU/EES) innan du kom till Schweiz. Kostnaden är således inte felaktig, men vi förstår att informationen varit tvetydig. Om du kontaktar oss per mejl eller chatt och märker ämnesraden med "forum" eller hänvisar hit tar vi bort kostnaden.

Svara

Static Template